Více
    5.1 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?

    Reklama

    Cena 4Runner začíná na 975 000 Kč za základní model SR5 a může dosáhnout až 1 580 000 Kč za off-roadovou verzi Trailhunter. Toyota Highlander je cenově dostupnější, přičemž nejdražší modely Platinum a Hybrid nepřekračují 1 275 000 Kč. Pojďme se na oba modely podívat pořádně zblízka. 

    Motorizace

    Oba modely jsou vybaveny standardním 2,4litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem s možností hybridního pohonu. U 4Runneru tento nový motor nahradil starší 4,0litrový V6 a nabízí výkon 278 koní a točivý moment 429 Nm. Hybridní varianta bez třetí řady sedadel přidává výkon na 326 koní a točivý moment 630 Nm. Obě motorizace mají osmistupňovou automatickou převodovku a volitelný pohon všech kol s redukční převodovkou.

    Highlander je spíše měkčí variantou s příčně uloženým 2,4litrovým motorem o výkonu 265 koní a točivém momentu 420 Nm. Standardem je osmistupňová automatická převodovka s pohonem předních kol, přičemž volitelně je k dispozici pohon všech kol. Hybridní verze je založena na 2,5litrovém motoru s kombinovaným výkonem 243 koní a točivým momentem 237 Nm, a používá bezstupňovou převodovku (CVT) s pohonem všech kol.

    Spotřeba 

    Terénní schopnosti a výkon se odráží ve spotřebě paliva. Toyota uvádí spotřebu 4Runneru s pohonem 4WD na 8,8/10,6/8,9 l/100km (město/dálnice/kombinovaná) pro verze i-Force, zatímco hybridní varianta dosahuje 9,7/10,2/9,7 l/100km. 

    Pohodlí 

    Highlander poskytuje více prostoru pro pasažéry. Například v první řadě nabízí 150 cm prostoru pro ramena a 145 cm pro boky (oproti 147 a 140 cm u 4Runneru). V druhé řadě jsou rozdíly podobné. Třetí řada je pravděpodobně pohodlnější u Highlanderu.

    Objem zavazadlového prostoru je srovnatelný – Highlander nabízí 1370 litrů za druhou řadou, což odpovídá nejprostornější variantě 4Runneru. S třetí řadou sedadel však objem u 4Runneru klesá na 1270 litrů (1206 u hybridu). Výhodou 4Runneru je sklopné zadní okno, které usnadňuje nakládání.

    Schopnosti 

    Nový 4Runner zvládne tahat až 2720 kg, což je o 450 kg více než předchozí generace. Highlander má tažnou kapacitu 2268 kg pro běžné motorizace a 1588 kg pro hybrid.

    Verdikt 

    Highlander zůstává lepší volbou pro většinu rodin, zejména díky ceně a komfortu. Pro dobrodružné povahy však 4Runner nabízí větší schopnosti v terénu a tradičně vysokou zůstatkovou hodnotu.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama