3.3 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
OstatníYamaha vytvořila rychlý stín. Nový model MT-10 SP děsí vzhledem

Yamaha vytvořila rychlý stín. Nový model MT-10 SP děsí vzhledem

Reklama

Motto nové verze: „temnota přichází.“ Přesně takhle se dá vyjádřit podstata nové MT-10 SP. Děsivě rychlá a chladně vypadající motorka. Tenhle stroj byl stvořený pro adrenalinem naplněnou jízdu. Pokud víme, co máme se silnějšími motocykly dělat, odmění nás Yamaha pořádnou porcí zábavy. Nový model se zrodil z černé barvy a filozofie dravé jízdy. 

Jak se o nové Yamaze říká, je to temná strana Japonska. Výrobci si vyhráli nejen s motorem, ale s celkovým projevem této motorky. Fantastický výfuk, přelomové technologie a hlavně design. Ten hraje v celkovém dojmu, který na nás Yamaha udělá, tu nejzásadnější roli. Všichni sice víme, že pro většinu jezdců je nejdůležitější výkon, Japonci na to mají ovšem jiný názor. Yamaha MT-10 SP je krásně naleštěný stroj, kde vyniká každičká součástka. Nic se nemusí schovávat za kilogramy plastu. 

Temný vzhled 

Batman by rozhodně touto motorkou nepohrdl. Rychlá a tajemná. Stín a temnota sehrály při navrhování Yamahy důležitou část. Designéři si pohráli s kombinací studených barev, jako jsou černá, modrá a stříbrná. Tento celý koncept nabourává akorát přední vidlice Öhlins se zdvihem 43 mm, která do tmy září svou zlatou barvou.

Přední části dominují LED světlomety ve tvaru V. Hned za nimi se do výšky tyčí řídítka v černém provedení. Sedlo sahá od země na vzdálenost 0,8 m, a tím pádem je posed lehce nakloněný dopředu, přestože se nejedná o čistě závodní motocykl. Jízda je ovšem velice pohodlná. Motorka je krásně ovladatelná, a to jednak díky hmotnosti, která není tak obří jako u jiných strojů (214 kg) a také kolům, která získala rozměr 17 palců.

Brzdový systém vsadil na klasiku. 320 mm radiální Bremba vepředu a 220 mm disk vzadu. Technologie se rovněž posunuly kupředu. 4,2palcový TFT displej je pěkně čitelný za každého počasí. Přepínače najdeme po stranách řídítek, takže manipulace během jízdy nemůže být jednodušší a bezpečnější. 

Motor ostrý jako břitva

Kapalinou chlazený čtyřválec DOHC s 16 ventily a objemem 998 cc je neuvěřitelně nabitý kus poctivé práce. 164 koní a krouticí moment 112 Nm. Tahle čísla jsou sice šílená, ale zároveň skutečná. U nás by se měla motorka Yamaha MT-10 SP 2022 objevit za cenu cca 450 000 korun. Je to možná hodně peněz, ale za abnormální porci adrenalinu. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama