-2 C
Czech
Pátek 26. prosince 2025
ŠkodaVzhled se nemění, vlastnosti ano. Populární SUV Škoda Kodiaq prošlo faceliftem

Vzhled se nemění, vlastnosti ano. Populární SUV Škoda Kodiaq prošlo faceliftem

Reklama

Parádní auto na výlety mimo město, na odvoz materiálu nebo na to ukázat ostatním, že máte peněz dost. Škoda Kodiaq může svým majitelům posloužit v mnoha ohledech, ještě navíc, když se opět posunula na další úroveň. Oblíbené SUV má za sebou celkem úspěšný facelift, všechno ale růžové samozřejmě není.

Už nějaký pátek se po nejen evropských silnicích prohání tenhle silný a veliký medvěd. První SUV od značky Škoda. Když s ním přišli výrobci kdysi na veřejnost, vzbudili hodně vášní. Konečně konkurence sourozenecké značce VW, ale do jisté míry i Mercedesu a BMW. Přeci jen, cena je téměř podobná a plno lidí dá radši přednost koncernovému vzhledu, než ojedinělému designu. Každý jsme nějaký.

Design je jen jeden

Nový Kodiaq dostal do vínku hlavně předělaný exteriér. Mnoho věcí přibilo i v kabině. Hlavní a nepopíratelná změna se nám vyjeví v zadní části. Škoda přestala používat svůj tolik populární znak, který vyměnila za 5 velkých písmen. Jeví se nám to jako odvážné gesto, které má ovšem pevný základ. Přední část dostala pořádnou nálož novoty. Kromě seseknutých LED světel mluvíme hlavně o masce chladiče, která je daleko propracovanější a budí v uvozovkách 3D dojmem.

Hlavní tahák, na který v automobilce vsadili, jsou kola. Z boku dodávají autu neuvěřitelný nádech luxusu. Podle výbavy máme přístup od 17 palců až k 19. Jediné, co nás nezaujalo, je nový vzhled údajně aerodynamických kol. Ty vypadají jako struhadla na brambory, ale zase, 100 lidí, 100 chutí.

Interiér je luxus nejvyššího kalibru. Od výbavy Ambition, která je prostě jednoduchá, až po L&K, kde máme co dočinění s opravdovou nádherou. Kožená sedadla, nádherné, tvrdé materiály všude kolem. Není divu, že si za tohle nechá Škoda tučně zaplatit. Malou nevýhodou je, že pokud chceme cokoli navíc, prohrábneme peněženku, což je u auta za milion občas nepochopitelné.

Motor a výkon

Máme opravdu z čeho vybírat. Diesel 2,0 TDI s výkonem od 110 kW až po 147 kW s krouticím momentem 400 Nm. Benzín 1,5 TSI od 110 kW až po 2,0 TSI s výkonem 140 kW a krouticím momentem 320 Nm. Verze R-Line je na tom výkonově stejně, ovšem model RS přináší opravdovou bombu, za nemálo peněz samozřejmě. Za 1,3 milionů dostaneme benzín v automatu 2,0 TSI s výkonem 180 kW. Krouticí moment 370 Nm. Spotřeba 8,6 l, ale spíše počítejme alespoň s 10 l.

Klasický Kodiaq nás vyjde v základnu na 863 900 Kč. Počítejme radši s více, samozřejmě. Cena je opravdu vysoká a občas vyvstane otázka, jestli za to tohle SUV stojí. Odpovědět si musí každý sám. Za nás skvělé auto s parádními vlastnostmi.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama