1.8 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
OstatníUmělecké dílo na čtyřech kolech. Maserati MC20 se Italům vážně povedlo

Umělecké dílo na čtyřech kolech. Maserati MC20 se Italům vážně povedlo

Reklama

Italský značka Maserati těší planetu Zemi svými krásnými auty už od roku 1914. To, co představuje model MC20, tady ale ještě nebylo. Krásný, rychlý, dravý a ladný. Takhle nějak vypadá umělecký kousek, který vám nedá spát.

Tento trojzubec už se světu představil v mnoha variantách, ale přesto nás MC20 něčím zaujalo. Zdá se, že tohle auto má v sobě mnohem víc, než jen kvalitní marketing. Maserati totiž skutečně vložilo do svého sporťáku duši. Nejenže se dokáže solidně ozvat, protože to, čím je nacpané je všechno jen ne slabý motor, ale dokáže všechny zaujmout svým dokonalým vzhledem jak zvenku, tak v královské kabině.

Motor a síla

Pod kapotu výrobci dali osvědčenou kvalitu. Dokonalý, 3 litrový motor, dohc, 24v se šesti válci twin-turbo. Tenhle blázen pošle do podvozku sílu o výkonu 463kW, takže nějakých 630 koňských sil. Při startu se nechá poznat krouticí moment 730Nm. Samotná karoserie váží pouze 100kg. Celkově se váha vyšplhala na 1500kg. Kombinace síly a hmotnosti dává dohromady výsledek, který se rovná šíleně rychlé jízdě. Tohle dělá z MC20 nejlepší auto ve své kategorii v poměru váha a výkon. Z 0 na 100 se podívá za 2,9s.

Ojedinělá krása?

Na délku 4 669mm, šířka 2 178mm, výška pouhých 1 224mm. Rozvor kol 2 700mm. Tohle všechno jsou tvrdá čísla, která byla oblečena do sněhobílého kabátu královské dokonalosti. Z kombinace barev, která je samozřejmě na nás, se jako nejatraktivnější jeví právě bíla. Ta dodává autu celkový dojem nadčasovosti a až sterilní čistoty. Celé posazené na 20palcových kolech, která více než která jiná vzbuzují nevídaný respekt.

V kabině o sobě výrobci rádi hlásí, že se drží sportovního minimalismu a luxusních prvků. Co je na tom pravdy? Pravdou je, že všechno. Kombinace modré a černé nás vezme na výlet noční oblohou a o to přesně Italům šlo. O emoce, které v nás může probudit pouze jejich auto. Luxusní skořepinové sedačky nám na okruhu pojistí tu pravou stabilitu.

A to, že tohle auto není levné, je předpoklad, se kterým se prostě musí počítat. Vyjde nás v přepočtu na cca 5,5 milionů korun. Ano, je to hodně. Našla by se jistě i výkonnější auta za podobnou cenu. Je na každém z nás, jestli se necháme touhle sportovní károu oslovit. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama