4.7 C
Czech
Neděle 14. prosince 2025
MercedesTechnologičtí nadšenci zpozorněte! Mercedes ukázal vnitřek EQS. Prim hrají obrazovky

Technologičtí nadšenci zpozorněte! Mercedes ukázal vnitřek EQS. Prim hrají obrazovky

Reklama

Luxus, pohodlí, technika. Těmito třemi slovy by se dal charakterizovat chystaný model Mercedesu s názvem EQS. Elektrická limuzína na svou premiéru stále čeká, už teď ale její výrobci odtajnili podobu vnitřku. Ústřední roli by měly mít dotykové obrazovky.

Luxusní sedan chystají Němci až na polovinu letošního roku. Na světové trhy s automobily by se pak EQS měl dostat až v roce 2022. „Budoucnost je elektrická,“ zní z Mercedesu. A podle toho by měl vypadat také nový našlapaný model.

Mluví se o tom, že EQS by měl být jakýmsi předvojem nově vzniklých modelů ve firmě Mercedes. Pokud má ale tohle být prvotina, neumíme si představit, co bude dál. Přesnou podobu auta sice ještě neznáme, k vidění je ale sem a tam maskovaný model.

Koncept nového luxusního vozidla představil Mercedes už v srpnu, postupnými krůčky se ale dostáváme dál a dál. Jako třeba nyní. Automobilka z německého Stuttgartu odhalila světu vnitřek EQS. A ten by se dal označit jako „technologická dokonalost“.

2 varianty: chudá vs. bohatá

Mercedes nabídne zájemcům o EQS dvě různé alternativy. Tou první je klasický jeden displej ve středu palubní desky, který můžeme vidět už v současné době třeba v autech třídy S. Elegantní obrazovka ale oproti druhé variantě strádá.

Dvojka, to je naprosto jiná liga. Tři zakřivené displeje, které na sebe plynule navazují, celý panel dokonce měří 141 centimetrů. Mercedes zasadil do obrazovek technologii OLED, která dokáže jednotlivé kusy vypínat.

Celý systém je na tom skvěle i vnitřně. Osmijádrový procesor, 24 GB RAM. To jsou na auto hodně slušné parametry, nutno ale říct, že toho zvládne opravdu hodně. Třeba pozná, když na sedadle spolujezdce nikdo nesedí. V tu chvíli se na 3. části displeje zobrazí jen hvězdičky.

Spánkový režim či virtuální realita

Moderní technologie bude v Mercedesu EQS znatelná, ať už se podíváte kamkoliv. Obrazovka prý nabídne i rozšířenou realitu nebo spánkový režim. Unavenému řidiči, potažmo spolujezdci, určí 3 odpočinkové fáze, zatáhne rolety, upraví sedačku, pustí uklidňující hudbu a je hotovo.

Mercedes teprve veškerá sláva z nového EQS čeká, už teď ale udivuje vnitřkem. Jestli má tohle být vnitřek, jak asi bude vypadat auto zvenku? Nechme se překvapit. Na premiéru si musíme ještě počkat. Mluví se buď o 15. květnu, někteří ale zmiňují až srpen.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama