0.8 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
MercedesTakhle vypadá nejvíce luxusní elektromobil od značky Mercedes-Benz

Takhle vypadá nejvíce luxusní elektromobil od značky Mercedes-Benz

Reklama

Automobilka Mercedes-Benz se specializuje na dražší, o to ale více kvalitní vozy. Luxus dokázala vdechnou ti do elektrického EQS. Model, který i v základu vyjde na neskutečné peníze, se profiluje jako čistý dopravní prostředek s pořádnou dávkou pohodlí a luxusu. Výkon tohoto elektrického modelu je přímo zarážející. Na silnici dokáže předvést ojedinělé kousky. 

Celkově se jedná o elektrický vůz, který k trhu ale přistupuje zcela opačným směrem než většina ostatních. Zatímco se většina automobilek snaží vymyslet technologie, které dokáží elektromobily přiblížit i běžné veřejnosti, Mercedes-Benz jasně říká, že si za jeho auta sice tučně připlatíte, výsledek ale stojí za to. Za volantem se nebudeme nikdy nudit. Výkon nás dokáže zabavit na dlouhé hodiny. Luxus kabiny je tak obrovský, že se nám nebude chtít vystupovat. Kolik za EQS tedy zaplatíme? 

Cena působí až zarážejícím dojmem. Za naprostý základ zaplatíme až 3 miliony korun. Kolik nových rodinných vozů bychom si za tuto sumu pořídili? Kolik ojetých vozů by se nám mohlo okamžitě postavit do garáže? Ne, Mercedes-Benz EQS není zadarmo, s tím ale automobilka počítá a zákazníci musí také. Za kvalitu a nadstandard se zkrátka platí. Design modelu EQS zajistí to, že si nás každý všimne. Vůz s sebou tedy nese i jistou dávku prestiže. Pojďme se podívat, co si pro nás Mercedes-Benz připravil. 

Design 

Přední strana působí skutečně elegantně. LED Digital Light světlomety se výrazně zúžily a jsou navíc propojeny světlenou lištou. Navíc se dokážou přizpůsobovat dopravní situaci a jízda je tedy hned výrazně pohodlnější. Maska dostala jemné vzorování. Z boku si povšimneme masivních kol s hustým paprskováním. Dveře nabízejí pohled na zapuštěné kliky, které už používá z designových důvodů většina elektromobilů. 

Kabina, jak jsme si již řekli, nabízí nadstandardní luxus. Kůže se kombinuje s dřevěným dekorem a celý zážitek je ještě více umocněn ambientním osvětlením. Přes celou palubní desku se táhne obrazovka infotainmentu. 

Motorizace 

Pod kapotou najdeme elektromotor, který umí vyrobit šílené množství koní. Výkon se pohybuje od 265 kW do 400 kW, což se rovná hodnotám 360 koní a 544 koní. Na silnici nás čeká nezapomenutelná jízda. 

Verdikt 

Elegantní a sportovní. Mercedes-Benz EQS si zaslouží obdiv.  

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama