Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Francouzi se znovu vyznamenali. DS 9 si poradí s německými konkurenty

    Nejlepší DS, které automobilka dosud představila? Jednoduchá odpověď, ano. DS 9 působí elegantně, promyšleně a zároveň luxusně. Kdekdo by si mohl říct, že se chce posunout blíž ke svým německý sokům, pravdou ale je, že je spíše překonal.

    Otázkou zůstává, jestli není tento stroj přeci jen trochu odvážný. Podle slov automobilky samotné se jedná o jedinečný kus práce a ikonu francouzského know-how. Přese všechno roztáčí kola tohohle krasavce hybridní pohon. Můžeme vůbec mluvit o dokonalosti a luxusu i přesto, že pod kapotou je průměrný motor, který zdaleka nedosahuje výkonu svých rivalů? Věřme tomu, nebo ne, Francouzi nám ukázali, že i šetrné auto může soupeřit se kteroukoli spalovací šelmou.

    Francouzská elegance

    Design je něco, s čím si výrobci skutečně vyhráli do posledního detailu. Zvenku vypadá tento sedan naprosto fenomenálně. Největším lákadlem stále zůstává předek. Maska chladiče dostala nádherné mřížování se znakem DS. Tím se rovněž inspirovala část s LED světly. Z nich vystupují lomené tvary, které se táhnou až k nárazníku. Celé přední části pak vévodí stříbrný pruh, který rozděluje kapotu ve dví. Z boku jsou jasným favoritem kola, která startují na 19 palcích a pečlivost, s jakou byla navržena je vskutku podivuhodná. Nádherné paprsky se stříbrnými linkami dělají své.

    Zadní část si jednoduše nespleteme. Působí čistě a nijak masivně. Dvě koncovky výfuku jsou naštěstí pravé. Zadní LED světlomety jsou krása, kterou oceníme hlavně v noci. Celý exteriér je protkán linkami, které byly evidentně pečlivě promyšleny. Za nás skvělá práce.

    Pravý luxus ovšem začíná uvnitř. Sedadla z prémiové kůže zajišťují dokonalé pohodlí a skvělou oporu. Nádherná řadicí páka, kolem které nic jiného není, je opravdovým středem vozidla. Nad ní najdeme obrazovku infotainmentu, která je více než dostatečně veliká. Zaštitují ji hodiny, které se na automobil mohou zdát až příliš veliké. Pravděpodobně ale u výrobců zvítězilo přesvědčení, že čas je luxus, hlavně v nádherném balení.

    Motor a výkon

    Kombinace elektromotoru a 1,6litrového turba nám zajišťuje 225 koní. Stejné složení má i variantu 250 koní. Pokud se nám toto zdá málo, jednou alternativou pro nás zůstává verze dual motor, kde se dostaneme až na 360 koní a pohon všech čtyř kol. Z 0 na 100 se tahle loď dostane za 8,6 s, což není nic převratného. Francouzům se podařilo vyrobit stroj s úchvatnou duší, ale slabým výkonem. Cena se pohybuje od 1,3 milionu korun až po 1,87 milionu korun za verzi E-TENSE 360 4×4. Je to hodně peněz, za velké množství luxusu.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.