1.6 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
OstatníSubaru využívá moment překvapení. Model XV e-Boxer zaujme jízdou i designem

Subaru využívá moment překvapení. Model XV e-Boxer zaujme jízdou i designem

Reklama

Automobilka Subaru je známá díky svým rychlým autům, ale také nabitým a velice slušně jezdícím crossoverům. XV e-Boxer by se k nim mohlo řadit díky svým proporcím, z jiného úhlu pohledu se však označuje spíše jako CUV, jinými slovy Crossover Utility Vehicle. Jak si vede na silnicích?

Dnes se zaměříme na model e-Boxer. Tady máme co dočinění s hybridním pohonem, který se ovšem za nic neschovává a hrdě se hlásí k tomu, co reprezentuje. Auto trochu ztěžklo, ale to nezabrání požitku z jízdy ani slušnému výkonu. Všechny detaily byly uváženy a auto je tak jednoduché, hodně přátelské, dost nám toho na silnici odpustí a je radost s ním cestovat.

Na rozdíl od jiných značek máme u Subaru jistotu, že všechny výbavy XV dostaneme s pohonem všech čtyř kol AWD. Kombinace elektřiny a plochého motoru nám sem tam dopřeje i trochu té sportovnější jízdy. Poznáme to hlavně při běžném ježdění. Po spuštění módu Sport nám auto začne okamžitě reagovat hlavně díky elektromotoru. Díky nízkému těžišti, přestože je XV vysoké, dokážeme z vozidla vydolovat elegantní manévry a nevídanou mrštnost.

Krásný vzhled

Někomu se může zdát Subaru krásné, někomu ne, a tak bychom se mohli shodnout na tom, že je osobité. Na první pohled nás upoutá svou zlatou barvou. Přestože jsou v nabídce i jiné, tahle se za nás povedla velmi. Dodává autu nevídanou eleganci, přestože je uvnitř hodně dravé. Zkrátka vlk v beránčí kůži. Zezadu auto vypadá jako nadupané SUV. Je hodně vysoko posazené a díky bateriím i hodně váží. Jednoduchá, hranatá světla, drobný spoiler. Celkově ale působí hodně naštvaně.

Z boku zaujmou nádherně řešená kola ve velikosti 18 palců a bezpečnostní prvky kolem kol, které dokreslují nespoutanost a ochotu jet do každého terénu. Předek je spíše nezajímavý a někomu by se mohl zdát až nudný. Žádná velká maska chladiče, jednoduchá LED světla a adekvátní nárazník. Na druhou stranu, co více si přát?

Výkon, motor a spotřeba

Pod kapotou najdeme, kromě elektromotoru, klasický dvoulitr se čtyřmi válci o výkonu 110 kW. Krouticí moment 194 Nm. Z 0 na 100 se dostaneme až za více než 10 s, ale o rychlost tady nejde. Jde nám o jízdní vlastnosti, které dělají z auta to, co je. Zatáčky nejsou problém, a dokonce nám říkají šéfe. Spotřeba je kolem 8 litrů, ale spíše počítejme tak s 10. Je to opravdu um s tímhle autem jezdit za málo peněz.

V základu za e-Boxer zaplatíme přes 800 000 Kč. Cena se samozřejmě může vyšplhat i výš. Stojí nám to za to? Nejde o nijak světové auto, ale za srdce umí chytit pořádně a to hlavně svou osobitností a opravdovostí. Co do něj dám, to se mi vrátí 100x.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama