Více
    18.5 C
    Czech
    Čtvrtek 18. září 2025

    Toyota chystá Corollu GRMN

    Toyota připravuje další porci adrenalinu pro fanoušky hot hatchů. V americkém Las Vegas se údajně objevila Corolla GRMN ještě před oficiální premiérou a okamžitě vzbudila spekulace. Fotky ukazují agresivnější karoserii, karbonovou kapotu a výrazné odlehčení. Automobilka sice oficiálně mlčí, ale drby z fóra GR Corolla znějí přesvědčivě.

    Honda představila N-ONE e. Cenově dostupný mikro elektromobil pro japonský trh

    Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.

    Šílený výkon a pohon zadních kol. Audi R8 drtí silnice

    Německá společnost Audi zásobuje trh luxusními vozy a rovněž tak výkonnými. R8 patří k absolutním špičkám ve stejnojmenné stáji. Tenhle model není trhu zcela neznámý. Má svou zajetou historii. Nabízí se v několika variantách, mezi kterými najdeme i verzi RWD. Na tu se dnes podíváme. Pohon zadních kol v kombinaci s abnormálním výkonem dopřeje jezdci moře zábavy. 

    Reklama

    Coupé Audi R8 patří k jednoznačně nejlepším počinům této automobilky. Nenabízí řidiči pouze luxus, na který si Němci potrpí, ale hlavně nespoutaný výkon, který se vyšplhal na skutečně fantastickou hodnotu. A přeci, podpis německé výroby je zde zřejmý. Auto je dokonale disciplinované a jeho obří síla je využita na zrychlení už tak rychlé jízdy. Proto se musí ocenit verze RWD, jelikož ta z podstaty věci nabízí daleko více spontánní zábavy. Prožijeme tak s ní stejné situace jako třeba s horkokrevným Ferrari. 

    Vzhled prodává 

    Mnoho lidí sáhne po R8 už jen kvůli designu. Ten je skutečně nadčasový a inženýři si za něj zaslouží velikou pochvalu. Do vcelku malého stroje dokázali nacpat nemalý výkon. Všechny linky, na které jsou Němci experti, jsou ladné a kombinují se s ostrými a tvrdými prvky, které zdůrazňují touhu Audi po agresivní rychlosti. Zároveň byla striktně dodržena pravidla aerodynamiky, jelikož bez nich by R8 rozhodně nedosahovalo tak skvělých rychlostních výkonů. 

    Oproti standardní R8 najdeme na RWD několik zásadních změn v oblasti vzhledu. Zadní část přišla o tvrdý spoiler. Místo něj nabízí tento model vysouvací, což, mezi námi, působí daleko více sebejistě a tajemně. Kolem chromovaných koncovek výfuku už se nevine šedé lemování, ale černé. Po stranách nás odrovnají dokonale zpracovaná 19palcová kola ve hvězdicovém stylu. Z boku si RWD zachovalo typicky pomačkaný tvar. Předek pak plně odpovídá supervýkonnému vozu, kterým R8 zkrátka je. Ostrá světla, agresivně vypadající maska chladiče. Dokonalá práce. 

    Kabina nás doslova uchvátí svou jednoduchostí. Interiér v černém provedené nabízí pouze ty nejzákladnější prvky, které byly ovšem posunuty na docela jinou úroveň. Špičkově tvarovaný volant, pohodlná skořepinová sedadla, velice přehledný displej s ukazateli rychlosti. Vypíchnout musíme tři tvrdá otočná tlačítka pro ovládání klimatizace a teploty. Během jízdy, která nás čeká, si nemůžeme dovolit štelovat dotykovou obrazovku. Do předního kufru se vejde 112 litrů nákladu, což je tak akorát pro cestovní tašku. Nebudeme si lhát, s tímhle autem na nákupy jezdit nebudeme. 

    Motor nabitý silou 

    A konečně prvek, který se stará o snadnou prodej. Motor V10 o objemu 5,2 l, který vhání do zadních kol sílu 570 koní. Krouticí moment se nám vyšplhal až na hodnotu 550 Nm. Při startu máme k dispozici Launch Control, bez kterého by „krouťák“ nadělal pěknou paseku. Zvuk, který se dere přes výfuky ven, je přesně takový, jako zbytek auta. Čistý, jasný a agresivní. 

    Model R8 RWD nás vyjde na 4,8 milionu korun. Lidé, kteří milují sportovní vozy s disciplinovanou duší a mají nějakou tu korunu v peněžence navíc, nemohou sáhnout po lepším autě na trhu. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volkswagen překvapil. Oslava půlstoletí Pola se změnila v adrenalinovou show

    Když se řekne Volkswagen a Evropa, většina lidí si vybaví Golf. Jenže pro samotnou značku má podobně zásadní význam i jeho menší sourozenec – Polo. Tento kompaktní hatchback se poprvé představil v roce 1975 a od té doby si našel cestu k milionům zákazníků. Letos slaví 50leté výročí, a automobilka mu proto věnovala opravdu velkolepý dárek. Natočila vlastní verzi slavné Gymkhany, kterou proslavil legendární Ken Block.

    Toyota chystá Corollu GRMN

    Toyota připravuje další porci adrenalinu pro fanoušky hot hatchů. V americkém Las Vegas se údajně objevila Corolla GRMN ještě před oficiální premiérou a okamžitě vzbudila spekulace. Fotky ukazují agresivnější karoserii, karbonovou kapotu a výrazné odlehčení. Automobilka sice oficiálně mlčí, ale drby z fóra GR Corolla znějí přesvědčivě.

    Honda představila N-ONE e. Cenově dostupný mikro elektromobil pro japonský trh

    Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.

    Subaru WRX a BRZ přicházejí v limitované edici Series.Yellow

    Subaru připravilo pro rok 2026 speciální edici svých dvou sportovních modelů. BRZ i WRX dostanou výrazný lak Sunrise Yellow a vzniknou jen ve 350 kusech od každého. Série vychází z verzí tS a má jasné poslání: oslavit řidičskou radost, manuální převodovku a sportovní odkaz značky.

    Cupra Tindaya míří do budoucnosti

    Cupra na autosalonu v Mnichově ukázala koncept, který má být předobrazem jejích příštích modelů. Studie Tindaya dostala jméno po sopečné hoře na Fuerteventuře a má přenést její dramatický charakter do světa automobilů. Španělská značka slibuje design plný emocí a maximální orientaci na řidiče.

    Autonomní vozidla Zoox od firmy Amazon zahájila přepravní službu v Las Vegas

    Společnost Zoox, dceřiná firma Amazonu zaměřená na autonomní mobilitu, spustila v americkém Las Vegas svou první veřejnou službu přepravy cestujících. Robotaxi ve tvaru podu, které nemá volant ani pedály, nyní vozí pasažéry mezi vybranými lokalitami na Stripu – a zatím zcela zdarma. Je toto skutečně budoucnost pro běžnou městkou mobilitu? 

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Volkswagen překvapil. Oslava půlstoletí Pola se změnila v adrenalinovou show

    Když se řekne Volkswagen a Evropa, většina lidí si vybaví Golf. Jenže pro samotnou značku má podobně zásadní význam i jeho menší sourozenec – Polo. Tento kompaktní hatchback se poprvé představil v roce 1975 a od té doby si našel cestu k milionům zákazníků. Letos slaví 50leté výročí, a automobilka mu proto věnovala opravdu velkolepý dárek. Natočila vlastní verzi slavné Gymkhany, kterou proslavil legendární Ken Block.

    Toyota chystá Corollu GRMN

    Toyota připravuje další porci adrenalinu pro fanoušky hot hatchů. V americkém Las Vegas se údajně objevila Corolla GRMN ještě před oficiální premiérou a okamžitě vzbudila spekulace. Fotky ukazují agresivnější karoserii, karbonovou kapotu a výrazné odlehčení. Automobilka sice oficiálně mlčí, ale drby z fóra GR Corolla znějí přesvědčivě.

    Honda představila N-ONE e. Cenově dostupný mikro elektromobil pro japonský trh

    Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.

    Subaru WRX a BRZ přicházejí v limitované edici Series.Yellow

    Subaru připravilo pro rok 2026 speciální edici svých dvou sportovních modelů. BRZ i WRX dostanou výrazný lak Sunrise Yellow a vzniknou jen ve 350 kusech od každého. Série vychází z verzí tS a má jasné poslání: oslavit řidičskou radost, manuální převodovku a sportovní odkaz značky.

    Cupra Tindaya míří do budoucnosti

    Cupra na autosalonu v Mnichově ukázala koncept, který má být předobrazem jejích příštích modelů. Studie Tindaya dostala jméno po sopečné hoře na Fuerteventuře a má přenést její dramatický charakter do světa automobilů. Španělská značka slibuje design plný emocí a maximální orientaci na řidiče.

    Autonomní vozidla Zoox od firmy Amazon zahájila přepravní službu v Las Vegas

    Společnost Zoox, dceřiná firma Amazonu zaměřená na autonomní mobilitu, spustila v americkém Las Vegas svou první veřejnou službu přepravy cestujících. Robotaxi ve tvaru podu, které nemá volant ani pedály, nyní vozí pasažéry mezi vybranými lokalitami na Stripu – a zatím zcela zdarma. Je toto skutečně budoucnost pro běžnou městkou mobilitu? 

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama