Více
    7.2 C
    Czech
    Pátek 31. října 2025

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    S novými logy se roztrhl pytel! Peugeot stíhá Renault. Za rok se přidá i „cool“ Dacia

    Přední světové automobilky, to není jen o obměně vozového parku. Výrobci vozidel se v duchu modernizace upínají také na přeměnu samotného klíčového prvku – tedy loga. Nedávno oznámil výraznou změnu Peugeot a pozadu nezůstali ani krajané z Renaultu. Nové logo nasadí na auta i Dacia.

    Reklama

    Rok 2021? Jeho začátek by se dal charakterizovat jednou velkou změnou za druhou. Tedy alespoň, co se týče automobilového průmyslu a podkategorie s názvem LOGA. Svět jde kupředu a přechod na stále modernější modely nutí automobilky také k přemýšlení o tváři značky.

    Pochodeň zažehl na konci února Peugeot. Francouzi dali svému tradičnímu lvovi nový design a po 11 letech vyřadily starý znak ze hry. „Nové logo spojuje minulé i současné hodnoty značky a současně naznačuje budoucí vývoj,“ hlásila tehdy automobilka.

    Obdobná písnička se hraje i ve vedení jiných francouzských výrobců aut. Přesněji Renaultu. Na planetě Zemi asi není nikdo, kdo by neznal proslulý kosočtverec. Francouzská značka využívá jeho služeb už od roku 1992 a v roce 2013 přišla s modernizací.

    Dalo by se říct, že ta nastává i teď v roce 2021. Tradiční tvar zůstává, jen dostane nádech minulosti, přesněji 70. let. Příznivci aut od Renaultu neustále volají po vzkříšení dávno zapomenutých klasik. A automobilka poslouchá, světlo světa má spatřit třeba Renault 5. Právě ten by měl nové logo dostat jako první.

    Pozadu není ani Dacia

    Rumunská automobilka Dacia patří koncernu již zmiňovaného Renaultu, není tak žádným překvapením, že i ona chce projít modernizací poznávacího znamení. Více outdoorová a modernější. Tak chce Dacia působit navenek v příštím roce.

    Představit má totiž model s názvem „Bigster“, což má být SUV i s novým a propracovanějším logem. Auto má nahradit populární modely Logan MCV a Lodgy. Představení se očekává koncem roku 2021 a začátkem toho příštího by novinka mohla vstoupit na trh.

    Co samotné logo? „Chceme, aby značka byla trochu víc cool, než je, a trochu víc outdoorová posílením práce na designu,” hlásí šéf značky Denis Le Vot. Názor na znak si udělejte sami, slova jako „cool“ se ale budou k novému logu hodit o dost víc.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Kia Telluride 2027 je SUV, které bude chtít každý 

    Kia zveřejnila nové snímky varianty X-Pro, zaměřené na off-roadové nadšence. Masivní karoserie s hranatými liniemi, vertikálně orientované světlomety a výrazná maska s velkým logem Kia dávají jasně najevo, že Telluride chce působit sebevědoměji než kdy dřív. Na dveřích řidiče se objevují souřadnice města Telluride v Coloradu. Odtud přichází inspirace pro název modelu.

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Kia Telluride 2027 je SUV, které bude chtít každý 

    Kia zveřejnila nové snímky varianty X-Pro, zaměřené na off-roadové nadšence. Masivní karoserie s hranatými liniemi, vertikálně orientované světlomety a výrazná maska s velkým logem Kia dávají jasně najevo, že Telluride chce působit sebevědoměji než kdy dřív. Na dveřích řidiče se objevují souřadnice města Telluride v Coloradu. Odtud přichází inspirace pro název modelu.

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama