2.5 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
ŠkodaNový Kodiaq dostal jasné kontury. Automobilka Škoda se skutečně překonala 

Nový Kodiaq dostal jasné kontury. Automobilka Škoda se skutečně překonala 

Reklama

Dost dlouho jsme museli čekat na veliké finále. Konečně si mohou zákazníci prohlédnout velkolepé SUV v celé jeho kráse. Automobilka Škoda představila všechny důležité parametry, které jsou potřeba před koupí automobilu znát. Dozvídáme se navíc, že Kodiaq se stane určitě vlajkovou lodí celého koncernu. Proč? Tohle SUV pokládá zcela ojedinělé základy automobilovému průmyslu. 

Mnoho se o novém modelu značky Škoda nevědělo. Před více než týdnem ale automobilka odhalila tuhle raritu v celé její kráse. Kodiaq si pro nás přichystal naprosto unikátní design, slušnou zásobu motorizací, pohodlnou kabinu i armádu technologií a funkcí. Jediné, co zatím společnost tají, je cena. Dokáže se Škoda Kodiaq prosadit na evropském trhu? Může konkurovat matadorům ze stájí BMW, VW či Mercedes-Benz? Pojďme se na tohle zázračné SUV podívat zblízka. 

Cenu, jak jsme si už řekli, Škoda zatím nezveřejnila. Můžeme se ovšem odhadovat. Současný model nás vyjde v základu s nejslabším motorem na cca milion korun. Vzhledem faktu, že novinka nabízí i verzi Plug-in hybrid, můžeme směle říct, že se hravě dostaneme přes milion korun a více. Nejsilnější verze se podle všeho opět dostanou nad 1,4 milionu korun. Škoda už jednoduše řečeno není levná značka a nikdy nebude. Nový Kodiaq si ale pořádné ohodnocení zaslouží. 

Design 

Vzhled se výrazně proměnil. Přední strana se může pyšnit šestihrannou maskou. Její mříž může být navíc osvětlena 14 LED diodami. Hlavně v noci čeká na řidiče vskutku nezapomenutelný efekt. Světlomety se posunuly více do stylu BMW. Mohutný nárazník dodává vozu na respektu. Zadní strana využila nový tvar světel. Na první pohled je jasné, že se SUV prodloužilo, a to rovnou o 61 mm. 

Interiér pracuje s minimalistickou předlohou. Palubní deska do tvaru písmene X dává pěkný podklad 13palcové obrazovce infotainmentu. Všechny funkce navíc můžeme ovládat na třech multifunkčních ovladačích Smart Dials s integrovanými displeji. Samotná sedadla si pro nás připravila luxusní provedení i tvar. Po sklopení zadní řady na nás čeká až 2105 l místa. 

Motorizace 

Škoda udělala pořádný krok vpřed a připravila si pro nás Plug-in hybirdní verzi. Ta nabízí celkový výkon 204 koní. K mání jsou pochopitelně i klasické benzíny a nafta. Dostat se tak můžeme z výkonu 110 kW až na 150 kW. Vrcholné dvoulitry jsou navíc vybaveny pohonem všech kol. 

Verdikt 

Škoda se skutečně překonala. SUV Kodiaq bude zdobit silnice už za pár měsíců. Bude na co koukat. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama