1.5 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
VolkswagenNový Amarok se má čím pochlubit. VW nešlápl vedle 

Nový Amarok se má čím pochlubit. VW nešlápl vedle 

Reklama

Jeden z nejvíce schopných pickupů, které na trhu můžeme najít, přichází kupodivu z Německa. Amarok reprezentuje sílu a styl. Pokud se rozhodneme koupit si truck, rozhodně bychom neměli přehlédnout nabídku VW. Nejenom že nám může poskytnout model s pořádným výkonem a skvělými technologiemi, navíc ale nevyjde zákazníky na tolik peněz, jako konkurence. 

Svět už zná mnoho trucků, které si právem vydobyly čelní postavení na trhu. Německý koncern VW se ale rozhodl, že na to půjde jinak. Vyrobí sice pořádný truck, zabalí ho ale do evropského obalu. Výsledek skutečně stojí za to. Amarok si nás získá jak masivním výkonem, tak pohodlím, které nabízí jeho kabina. Pokud jsme snad takoví, že naše pracovní doba zahrnuje práci v lomech nebo v lesích, Amarok nás nezradí. Dostaneme v něm navíc i technologie, které nám výrazně ulehčí život.

Cenově se nepohybujeme v tak závratných číslech, jako bychom to dělali u konkurence z Fordu nebo Toyoty. Základní model se základní výbavo nás vyjde na cca 900 000 korun. Pravděpodobně si sice dokoupíme nějaké to příslušenství, možná celou jinou výbavu, stále sel ale budeme držet na částce, která je na poměry trucků přijatelná. Pokud si navíc uvědomíme, že VW už rozhodně nereprezentuje lidová vozidla, cena se nezdá až tolik výrazná. Pojďme se dnes podívat na Amarok. Pickup, který si získal srdce zákazníků. 

Design 

Vzhled je u Amaroku naprosto zásadní. Vyjadřuje totiž kombinaci typicky americké síly s evropskou elegancí. VW komentuje design takto: „Z čelního pohledu je kladen větší důraz na robustní vzezření než u předchůdce. Moderní LED-Matrix světlomety „IQ.Light „, na přání dodávaná až 21“ kola, […] stejně jako maska chladiče, která přechází individuálně do horizontálního členění přední části.“ Skutečně, oproti minulé verzi se Amarok posunul výrazně. 

Kabina nabízí pohled na elegantní palubní desku v čele se širokoúhlou obrazovkou. Je patrné, že si VW zachoval svůj ikonický podpis. Vše je ale pěkně po „americku“ zvětšené. Stále ale interiér působí více evropsky a elegantně. 

Motorizace 

Pod kapotou je na jízdu připraven dvoulitrový šestiválec v dieselu. Ten umí nabídnout až 241 koní výkonu. Spotřeba se drží v přijatelných hodnotách, a to od 8,6 litru do 10,2 litru. 

Verdikt 

Amarok překvapil. VW na světovém trhu narazí jedině na úspěch.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama