Více
    2.1 C
    Czech
    Úterý 18. listopadu 2025

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    Nové Audi S5 coupé se už prohání na silnicích. To, co předvádí, je doslova na hranici nemožného

    Audi se proslavilo převážně svými sportovními a nesmrtelnými motory. V neposlední řadě také designem, který byl vždycky tak trochu nadčasový. Jako u BMW i tady platí pravidlo, že i 30 let staré auto dokáže ještě zahrát hodně muziky. Mezi takové stálice se řadí i 2021 S5 coupé. Co předvádí na silnicích je doslova hranice nemožného.

    Reklama

    Na silnicích se od tohoto roku prohání nejnovější Audi S5 coupé, které balancuje mezi středně velkým sporťákem a klasickou střelou od této společnosti. Díky novým vzhledovým prvkům působí tohle coupé na člověka jako instantní nebezpečí, před kterým je nutné se schovat. Můžou za to nové faceliftové úpravy, tvar LED světel a hlavně zbrusu nová barva, kterou při výběru našeho nového miláčka najdeme pod názvem „district green“.

    Na co se to vlastně koukáme?

    Úprav je mnoho. Když začneme odzadu, nadchne nás okamžitě tvar světel, která působí nevídaný respekt. Celkově je zadek postaven trochu výš a z něho zbytek auta jako kdyby padal do přední části. 4 výfuky nejenom že dodávají coupé dojem extrémně sportovního vozu, ale navíc ho podpoří svým řvavým zvukem. Za zmínku stojí i brzdové světlo, jehož tvar se transformoval to tenkého proužku v horní části zadního skla.

    Audi trestá silnice na 20 palcových kolech, které by v klidu vyhrály přehlídku krásy. Je vidět, že v Německu si dali opravdu záležet na tom, aby auto budilo strach každým svým prvkem. Střecha je prvek, který s celkovým vzezřením také udělá své. Černý karbon je nejenom lehký, ale zároveň dokonale sedne do celkové filosofie této sportovní šílenosti.

    V kabině se nenudíme

    Interiér jde popsat slovy jako sportovnost, chlad, naštvanost. Kombinace tmavých barev, ve kterých doslova vynikají karbonové prvky, nám vyrazí dech. Volant naruší svým tvarem v dolní části dokonalý kruh a budí tak dojem masivního sportovního prvku. Není zde přemrštěně mnoho tlačítek a tak to má být. Vše co potřebujeme, zařídíme na veliké dotykové obrazovce, která dominuje celé palubní desce.

    Co se skrývá pod kapotou?

    Coupé pohání třílitrový šestiválec. Převodovka je v automatu s osmi rychlostmi a pohon je vpuštěn do všech kol. Síla je hodně brutální. 260kW (348 koní) výkonu s krouticím momentem 500Nm vytváří zabijácké duo. Na 100 km spapá Audi 8,8l. Váží 1,7 tuny.

    Tohle auto má neskutečný potenciál. Do práce nás samozřejmě také doveze, ale větší legrace bude na okruhu, nemyslíte?

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    3 KOMENTÁŘE

    1. Spapá….jste snad z druhého břehu? I když…audi je pro tyhle zženštilé týpky.

    2. Buďme rádi za to, že taková auta ještě vůbec vznikají, o tom žádná. Ale i když chápu, že ve světle litrových tříválců to může působit jako z jiného světa, tak přece jen používat „hranice možného“ nebo „brutální síla“ (výkon 348 hp) a „zabijácké duo“ (348 hp + s „krouťákem“ 500 Nm) na 1,7 tuny hmotnosti je trošku úsměvné, spíš je to takové svižné gétéčko.
      Skoro stejnou (možná i o chlup lepší) výkonovou hmotnost má třeba i Golf R, kdejaký Seat/Cupra nebo po chipu za pár korun i Octavia RS (byť jen na předku).
      Ale nevadí, ať aspoň taková auta žijí co nejdéle.

    3. škoda že tohle „instantní nebezpečí, před kterým je nutné se schovat“ a „trestá silnice na 20 palcových kolech, které by v klidu vyhrály přehlídku krásy“ zadupe do země na okruhu nebo okresce třeba Subaru BRZ nebo i 30 let stará BMW E36… Dlouho jsem se tak nepobavil jako při čtení tohoto plátku :))

    Comments are closed.

    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama