1.6 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
OstatníNastal čas na trochu elektřiny. Nový Lotus chce prorazit jako Hyper SUV

Nastal čas na trochu elektřiny. Nový Lotus chce prorazit jako Hyper SUV

Reklama

Přes 70let vývoje se přelilo do neuvěřitelné podoby nového SUV Eletre. Britská firma vdechla život elektrickému autu, které vyčnívá z davu. Lotus Eletre se snaží vtisknout lidem do podvědomí jako Hyper SUV, které je vyladěné do posledního detailu. Kromě překvapivého dojezdu září i v oblastech výkonu a hlavně designu. To, co se nám může zdát jako prototyp, je ve skutečnosti připravené opustit dveře výroby.

Výrobci o svém stroji přemýšlí jako o dokonalém výsledku sedmdesátiletého snažení. Veškeré znalosti se přetavily do jednoho kusu automobilu a tvoří tak ojedinělou a vzrušující DNA. Je nadmíru jasné, že vychvalovat svůj výrobek Lotus musí. Je ale to co hlásá pravda? Je skutečně Eletre tak ojedinělý a dravý, jak se nám snaží automobilka sdělit? Pořádně to zjistíme až v roce 2023, kdy má Lotus vyrazit do prodeje. Zatím se pokusíme na tohle SUV zaměřit ze všech úhlů pohledu, které jsou nám známé.

Tvarovaný vzduchem

Těmito slovy začíná oficiální kapitola o designu. Lotus Eletre skutečně vypadá jako z jiné planety. Je chladný, plný odvážných linií a překvapivých záhybů. Tohle auto nás má od první do poslední chvíle bavit. Máme se vněm cítit nevšedně, originálně, svátečně. Ať z venku, nebo zevnitř, designéři odvedli velmi osobitou a povedenou práci.

Předek Eletre náramně připomíná Lamborghini Urus. Stejně agresivní, avšak přeci jen posunuté do budoucnosti. Masivní maska chladiče je jeden velký veliký otvor. U ostatních aut bychom to pochopili. Je přeci potřeba chladit motor. Ale jaký má tento doplněk smysl u elektromobilu? Odpověď je překvapivě logická. Aerodynamika. Ani jeden průduch není na autě zbytečný. Všechno je dokonale navrženo tak, abychom při jízdě s odporem větru bojovali co nejméně.

Kufr je pak doslova „Futurama.“Masivní, veliký, nepřehlédnutelný. Horní části vévodí rozdělený, karbonový spoiler, prostřední pak krásná LED lišta, která zastřešuje nápis Lotus. Nárazník z karbonu dodává celému SUV krásný sportovní podtext.

Interiér je něco nezapomenutelného. Chladná kombinace kůže a tvrdých materiálů působí velice prémiově. 15,1palcová obrazovka infotainmentu je neuvěřitelně ostrá a přehledná. Mnohoúhelníkový volant krásně dokresluje originalitu, se kterou do tohoto projektu výrobci šli.

Dojezd nezná konce

Dojezd Lotusu Eletre se vyšplhal na 600 km. To je úspěch i pro auto, které není těžké SUV. Maximální rychlost 260 km/h. Z 0 na 100 se podívá za 2,95s. Dva elektrické motory by měly dohromady vyprodukovat sílu minimálně 600 koňských sil.

Nezbývá nám, než se těšit na zahájení prodeje. Sice si ještě nějaký ten měsíc počkáme, ale tenhle stroj za to rozhodně stojí.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama