3.3 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
MotorkyMV Agusta Superveloce. Retro závodník v nových barvách

MV Agusta Superveloce. Retro závodník v nových barvách

Reklama

MV Agusta patří mezi motocyklovou veřejností k těm nejluxusnějším značkám. Mašiny z této garáže se řadí na absolutní špičku. Nově firma představila svůj stroj Superveloce v nových barvách. Retro křivky motorky, která má rychlost a závody vepsány do své DNA, baví lidi po celém světě. Pojďme se podívat zblízka na to, čím je Superveloce tak výjimečná. 

Jak sami výrobci o svém motocyklu předestřeli, jedná se o moderní pojetí ikonického modelu, který je s námi na trati už pěknou řádku let. Jde o čistokrevného závodníka, který v poslední době prošel pár úpravami a rozhodně je na co se koukat. Moderní pojetí zajetého stylu nemusí být pokaždé jednoduché vychytat. MV Agusta ale opět předvedla, že vrcholné příčky světového žebříčku luxusních mašin drží právem. 

Design 

Moderní pojetí retro designu je patrné převážně na přední části motorky Superveloce. Kapotáž si drží velice jednoduchou stavbu, která je navíc naprosto podřízena aerodynamice. Zde si MV Agusta nemohla dovolit experimentovat, protože výkon je ještě stále alfou i omegou tohoto modelu. Drobný kulatý světlomet tvoří střed celé masky. Všechny linie jsou takřka vodorovné, což je další proměnná, která poukazuje na rychlost této motorky. 

Motorka se pohybuje na 17palcových kolech ve hvězdicovém provedení. Tenhle 173 kg vážící stroj k těmto kolům krásně sedne. Z boku dále vyniká jak rám, tak část motoru. Přední polovina je stále zakryta kapotáží, která navíc disponuje průduchy pro plynulejší proudění vzduchu. Sedlo se dostalo do výšky 830 mm a jízdní pozice je i díky nízko posazeným řídítkům hodně předkloněná. Motorku můžeme pěkně zalehnout. 

Superveloce musí disponovat slušným brzdovým arsenálem. V tomto případě sáhla MV Agusta po „Brembech“. Přední kotouč 320 mm, zadní 220 mm. Odpružení je tvrdší, což bychom od závodní motorky čekali. Přední vidlice o průměru 43 mm nabízí zdvih 125 mm. Zádní závěs pak 130 mm. 

Motor

konečně svatý grál, díky kterému jde tento model na dračku. Tříválec o objemu 798 cc dá dohromady 147 koní výkonu a 88 Nm točivého momentu. Maximální rychlost na papírech je 240 km/h.

Verdikt 

Motorka s duší závodníka a extrémně vydařeným designem. Cena za tento skvost se pohybuje kolem 600 000 korun. Možná se to může někomu zdát jako příliš, za kvality, které Superveloce nabízí, je to tak akorát. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama