2.2 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
VolvoLuxusní kombi pro celou rodinu. Takové je Volvo V90

Luxusní kombi pro celou rodinu. Takové je Volvo V90

Reklama

Švédská elegance se kombinuje s praktičností a udržitelností. Volvo V90 není jen obyčejné kombi. Je to vůz, který uspokojí ty nejnáročnější řidiče. Nabízí prostorný a komfortní interiér, nejmodernější technologie a špičkové bezpečnostní prvky. To vše navíc s ohleduplným přístupem k životnímu prostředí. Cena sice není nejnižší, koupě se ale rozhodně vyplatí. 

Bezpečnost na prvním místě. Volvo je známé svým zaměřením na bezpečnost a Volvo V90 není výjimkou. Vůz je vybaven nejmodernějšími asistenčními systémy, které řidiči pomáhají předcházet nehodám a chránit sebe i cestující. Mezi ně patří například systém automatického nouzového brzdění, systém udržování v jízdním pruhu a systém rozpoznávání chodců a cyklistů. Není divu, že si značku Volvo oblíbili ti, kteří mají malé děti a chtějí je na silnici chránit. 

Cena zrovna nehraje do karet dostupnosti. Volvo V90 není levné auto. Základní cena startuje na 1,9 milionu korun. S bohatou výbavou se cena snadno přehoupne přes 2 miliony. I přes to si V90 najde své zákazníky mezi řidiči, kteří hledají luxusní, praktické a ekologické auto pro celou rodinu.

Design 

Volvo V90 se pyšní elegantním a moderním designem, který zaujme na první pohled. Přední maska dominuje typickým grilem pro značku Volvo a úzkými LED světlomety, které dodávají vozu dravý vzhled. Z boku zaujmou čisté linie karoserie, které zdůrazňují elegantní proporce. Zadní část pak předvádí ikonická světla, která se táhnou přes celou šířku vozu a sbíhají se do středu dveří kufru.

Interiér, ve kterém se budeme cítit jako doma. Volvo V90 klade velký důraz na komfort a pohodlí. Interiér je vyroben z kvalitních materiálů a nabízí dostatek prostoru. Dominantou je velká dotyková obrazovka infotainmentu, která umožňuje intuitivní ovládání všech funkcí vozu. Panoramatická střecha prosvětluje interiér a zajišťuje pocit prostornosti. Zavazadlový prostor o objemu 488 litrů pojme veškerá zavazadla i pro delší cestu.

Motorizace 

Pod kapotou tluče hybridní srdce. Volvo V90 je dostupné pouze v hybridních variantách T6 a T8, které kombinují benzinový motor s elektromotorem. To zajišťuje nízké emise a nízkou spotřebu paliva (0,8 l/100 km), aniž by se museli řidiči vzdávat dynamiky a výkonu, který dosahuje až 455 koní a 709 Nm. T6 nabízí 350 koní a 659 Nm. 

Verdikt 

Volvo V90 je výjimečný vůz, který uspokojí i ty nejnáročnější řidiče. Nabízí komfortní a prostorný interiér, nejmodernější technologie, špičkové bezpečnostní prvky a ohleduplný přístup k životnímu prostředí. Pokud hledáme auto, které nám a naší rodině poskytne to nejlepší, Volvo V90 je skvělou volbou.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama