4.2 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
MotorkyKTM rozjíždí veliké změny. Obnovou projde celá flotila strojů, a to včetně...

KTM rozjíždí veliké změny. Obnovou projde celá flotila strojů, a to včetně Duke 390 

Reklama

Firma KTM je známá pro své vyladěné mašiny, které za to umí zabrat jak na silnici, tak v terénu. Rok 2024 ale přinese změny. Ty se dotknou mnoha strojů, a to i modelu Duke 390 2024, o kterém dnes bude řeč. Tenhle naháč už si pár úprav zaslouží. Svému účelu slouží mnoho let a nyní přichází doba, kdy je čas vychytat mouchy a posunout se dál. Řada přijde i na motor. 

Sama společnost KTM se o novém stroji Duke 390 vyjadřuje takto: „Přináší neobyčejnou agilitu, ultralehké ovládání a výkon, který umí pořádně kopnout. Tento středně těžký bruiser je připravený na jakoukoli výzvu.“ Slova se skutečně nevzdalují od pravdy. Novinka si oproti svému předchůdci bere k dobru hned několik vylepšení, a to včetně navýšení výkonu motoru. Podle dalšího vyjádření KTM se máme skutečně na co těšit. „Model 2024 je král ve chvílích, kdy dojde na trestání asfaltu.“

Cena zatím není veřejnosti známá. Přestože se dá motorka objednávat u dealerů, sumu můžeme zatím jen odhadovat. Ročník 2023 se pohybuje kolem hodnoty 145 000 korun, což na tento typ stroje není vůbec špatná nabídka. Předpokládáme, že verze pro rok 2024 bude o něco dražší, a to převážně kvůli celé škále vylepšení. I tak se ale bude jednat o motorku, kterou zaručeně pořídíme do 200 000 korun a bude nám sloužit pěknou řádku let. Pojďme se na KTM Duke 390 2024 podívat zblízka. 

Design 

KTM se při výrobě zaměřila převážně na ergonomii a funkčnost. I tak ale stále platí, že vzhled modelu Duke 390 patří mezi ty nejvíce sportovní na trhu. Klasický naháč, který dává na odiv svůj masivní motor a bytelný rám. Sedlo se dostalo od země na vzdálenost 800 mm. K dispozici je navíc jedno pro spolujezdce. Přední strana budí respekt svým ostrým světlometem v agresivně vyhlížející masce. Blatníky se zmenšily na minimum. Oranžová barva krásně kontrastuje s noční černí. 

Specifikace 

Přední odpružení nabízí 43 mm vidlici se zdvihem až 150 mm. Zadní tlumič pak disponuje zdvihem rovněž 150 mm. Přední brzdový kotouč nabral velikost 320 mm, zadní pak 240 mm. Motor už neprošel změnou téměř jednu dekádu. Novinka proto přináší větší objem, a tedy i vyšší výkon. Konečná hodnota je 33 kW. 

Verdikt 

Model KTM Duke 390 2024 nám vyrazil dech. Firma se skutečně překonala. Tahle novinka půjde na dračku. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama