9.8 C
Czech
Středa 10. prosince 2025
ElektroElektromobily a meta 1000 kilometrů na nabití? Mercedes to prý zvládne v...

Elektromobily a meta 1000 kilometrů na nabití? Mercedes to prý zvládne v roce 2022

Reklama

Automobilky na celém světě investují do vývoje ohromné peníze, aby jejich vozy zvládly ujet na jedno nabití co největší vzdálenost. A podle všeho se Mercedes už v roce 2022 chystá prolomit magickou hranici 1000 kilometrů na nabití. Zvládnout by to měl model Vision EQXX.

Když se chlapi baví v hospodě o automobilech, je jedním z témat spotřeba. Ať už mluvíme o benzínu nebo naftě. Když se ale dostane řeč na téma elektromobilů, je klíčovým ukazatelem dojezd.

Dojezd 1000 kilometrů na jedno nabití je jedním z hlavních cílů výrobců elektromobilů, kteří se za touto cifrou ženou jako hladoví psi za voňavou kostí. Několik automobilek už hlásí, že se k této metě blíží. Se sebevědomým prohlášením ale přišel Mercedes. Ten tvrdí, že to zvládne už v roce 2022.

1000 kilometrů je neuvěřitelné číslo. V klidu byste se dostali z Paříže do Monte Carla na jedno nabití. Nebo pokud dáváte přednost americkému přirovnání a spoustě neonově blikajících světýlek, tak byste přejeli ze San Franciska do Las Vegas, aniž by se vám rozsvítilo varování „prosím, dobijte“.

Hnací motor pro tvorbu efektivního elektromobilu

Vision EQXX. Zapamatujte si ten název. Jde o program elektrické technologie od Mercedesu, který má jediný cíl. Výrazně zlepšit dojezd elektrických vozidel při zachování kvalitního výkonu.

„Je to symbol naší ambice vytvořit co nejefektivnější elektromobil,“ mluví o Vision EQXX zástupci Mercedesu.

Mercedes už pustil do světa několik obrázků a podle všeho bude vůz nízkoprofilový sedan. Bude velmi ladný a bude lidově řečeno samá křivka. A to z jednoho prostého důvodu. Co nejdokonalejší aerodynamika.

Do roku 2030 chce Mercedes přejít na elektrický pohon

Německá automobilka se s tím nepáře a jasně světu ukazuje, jak chce být elektrická. Už byly dokonce představeny plány, že do roku 2030 Mercedes přejde čistě na elektrický pohon a postupně nabídne eklektickou variantu ke každému ze svých vozidel.

Nahuštění energie v bateriích

Mercedes si dal za cíl, aby zvýšil hustotu energie baterie o 20 % ve srovnání s nedávno představeným EQS. To si lze laicky představit, jako když zemědělec na poli nacpe seno do pytle. Jenže pak přijde další a řekne, že do toho už tak narvaného pytle chce nacpat ještě o dalších 20 procent sena více.

Konkurence nespí

Šéf Tesly Elon Musk již dříve uvedl, že doposud nejautonomnější Tesla Model S nabízí dojezd 652 km. Nový Cybertruck pak uvádí údaj 981 km. V Číně pak válí automobilka NIO se svým sedanem NIO ET7, která se rovněž blíží hranici 1000 km na jedno nabytí. Kdo tedy nakonec ovládne tyhle „dojezdové“ závody?

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama