-3.9 C
Czech
Čtvrtek 25. prosince 2025
OstatníAuto nejen pro myslivce dostalo nový kabát. Dacia Duster je sice dražší,...

Auto nejen pro myslivce dostalo nový kabát. Dacia Duster je sice dražší, ale vejde se pod 300 tisíc

Reklama

Když řeknete Dacia Duster, zbystří snad každý myslivec. Tohle auto je totiž pro nimrody jako stvořené. Vydrží jako kůň, nestojí mnoho a ve své podstatě disponuje skvělým poměrem cena/výkon. Oblíbené SUV rumunské automobilky, které samozřejmě uspokojí nejen myslivce ale i širokou veřejnost, nyní prošlo několika úpravami a po červnovém představení je už i na českém trhu. Připraveny jsou čtyři varianty výbavy.

Dacia Duster s novým faceliftem zažila svou premiéru v červnu a nyní už ji lze najít i na českém trhu. Ve své kategorii zůstává pořád „levným“ a dostupným vozem a v základní výbavě se její cena nepřehoupne přes 300 tisíc korun.

V největší „palbě“ stojí něco přes půl milionu

Nejvyšší řada se jmenuje Prestige a cenovku nižší než 400 tisíc korun nečekejte. Nabízí se v motorizacích TCe 90, TCe 90 LPG, TCe 130, TCe 150 EDC, Blue dCi 115, Blue dCi 115 4×4, TCe 150 4×4. Pyšní se „sedmnáctkami“ z lehkých slitin a nabídne i větší infotainment.

Bonusem je systém sledování slepého úhlu, automatická klimatizace i zatmavená zadní okna. Jako nejsilnější motory lze zvolit TCe 150 s objemem 1332 cm3 a výkonem 110 KW, což je 150 koní. Vybrat si můžete ze čtyřkolky 4×4, nebo sáhnout pro dvouspojkovou převodovkou EDC. Obě tyto motorizace v kombinaci s nejvyšší řadou výbavy stojí přes 510 tisíc. Varianta automatické převodovky s pohonem všech kol není v nabídce.

Druhý nejvyšší stupeň výbavy nese název Comfort

V případě, že si vyberete výbavu Comfort, budete moci volit z motorizací TCe 90, TCe 90 LPG, TCe 130, Blue dCi 115 a Blue dCi 115 4×4.

Nejvýkonnější motor k této výbavě je TCe 130 a nabízí 96 KW, což je 130 koní a točivý moment 240 N.m. Sáhnout můžete i pro naftové motory Blue dCi 115 o výkonu 84 kW, což je 114 koní. Tato motorizace je nabízena i s možností pohonu všech kol Blue dCi 115 4×4.

Ve variantě Comfort se můžete těšit na kliky dveří v barvě karoserie, elektrické ovládání zadních oken, zadní parkovací senzory a infotainment s možností zrcadlení chytrých telefonů. Zároveň je první výbavou, se kterou jde objednat pohon všech kol.

V základu od 284.900 Kč

Dacia Duster pojmenovala svou verzi základní výbavy Access. Tato varianta je nabízena pouze s motorem TCe 90 o výkonu 67 KW, čili 91 koní. Jde o tříválec s nepřímým vstřikováním a startuje na částce 284.900 Kč. Jako standard jsou brána denní a potkávací LED světla, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken nebo „šestnáctky“ z oceli. 

Vyšší výbava Essential pak startuje na částce 336.900 Kč s motorem TCe 90.  Už si ji ale lze zvolit s motorem na plyn TCe 100 LPG. Essential nabídne výškově nastavitelné sedadlo řidiče, „šestnáctky“ z oceli v jiném designu a autorádio s bluetooth a čtyřmi reproduktory.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama