-0.1 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
OstatníNová Toyota Aygo X. Zrozená do města

Nová Toyota Aygo X. Zrozená do města

Reklama

Dala by se tahle Toyota označit za nejmenší SUV? Výrobci o tomto modelu hovoří jako o crossoveru. Žádná elektřina, ale benzín. Oproti ostatním automobilkám, které městské vozy vybavují elektromotory, Toyota zůstává věrná spalovací síle. Aygo X je automobil praktický, úsporný, a navíc designem povedený. 

Přestože se jedná o crossover, bylo myšleno spíše na úspornost než kapacitou nabité prostory. Cílem Toyoty bylo vyrobit robustnější auto do města. Mělo by se tedy pohodlně vejít do úzkých uliček a v ranních špičkách jezdit za hubičku. Z tohoto důvodu se muselo zákonitě někde ušetřit. Stále ovšem platí to, že je Aygo X docela praktické auto. Oproti konkurenci, například Fiatu, naskládáme do kufru přeci jen nějaký ten nákup navíc. 

Design 

Toyota svůj design vyřešila velice šikovně. Výrobci vzali starou verzi modelu Aygo a malinko ji poupravili. Karoserie nabyla na mohutnosti a celý automobil se o necelé 2 cm prodloužil. Ano, zní to bizarně, ale každý mm se počítá. Přesto zůstává Aygo X kratším vozidlem než například Mini. Na rozdíl od něj ale nabízí zadní dveře, což je nesporná výhoda. 

Předek nechává vyniknout LED světlometům, které se značně prodloužily. Pod znakem Toyota dotváří masku chladiče mřížka. Té se zvětšily otvory a plynuje nasedla na nárazník. Z boku máme pocit, jako by se profil Aygo X zvedal. Efekt má původ v kombinaci barev. Bok nasedá na černý kufr, což vytváří iluzi strmého stoupání. Zádní část je více než klasická. LED světlomety nabyly výrazně na velikosti.

Interiér nemusí sednout každému. Palubní deska nabízí pohled na obrazovku infotainmentu, která je zasazená do elipsovitého podkladu. Pár jednoduchých tlačítek a levné materiály kolem. Není divu, že Aygo X nás nevyjde na obří peníze. Dveře připomínají filozofii VW UP!, kde i zevnitř vidíme barvu exteriéru. Místa vzadu není mnoho. Jen se de facto vybudovaly zadní dveře, na prostoru to ale není znát. Akorát se nám lépe nastupuje. 

Motor 

Vyberme si motor. Máme k dispozici pouze 1litrový benzín s výkonem 72 koní. Na trh přichází jak v automatu, tak manuálu. Moc toho sice nepředvede, ale jezdí úsporně. To se v dnešní době počítá. 

Verdikt 

Dostat se můžeme až na 480 000 korun, což je téměř nejvyšší nabídka. Sáhnout můžeme i po verzi za 320 000 korun. Tohle auto je levné a do města tím pádem ideální. Nijak markantně ovšem nevyčnívá nad konkurencí.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama