-0.4 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
OstatníDodge Durango. Extrémně výkonné SUV

Dodge Durango. Extrémně výkonné SUV

Reklama

Dodge je automobilka, která se proslavila hlavně díky sportovním vozům. Její nové SUV je ovšem naprostý unikát, a navíc praktický. Na první pohled je jasné, že sportovnost musela ovládnout i rodinnou verzi automobilu firmy Dodge. Exteriér působí silným závodním dojmem, interiér pak umí navodit pěkně útulnou atmosféru. Praktické SUV, se kterým zažijeme hodně zábavy. 

Jako správné SUV musí Durango dorazit nejméně v 5 verzích. SXT, GT, Citadel, R/T a SRT. Liší převážně vzhledem kabiny a karoserie, použitými materiály a velikostí kol. Vzhledem k tomu, že Dodge Durango nabízí až 7 míst k sezení, není problém toto auto klasifikovat jako ideální dopravní prostředek pro rodinu. Ta navíc může patřit k těm, které rády sportovní auta s pořádnými motory. Zde máme na výběr dokonce ze 3 výkonných strojů. 

Design 

Exteriér působí silně sportovním dojmem. Stará se o to převážně maska chladiče. LED světla ve čtvercovém tvaru plynule navazují na relativně tenký gril. Nárazník dostal ostrý profil. Po obou stranách se navíc objevují průduchy pro snadnější proudění vzduchu. Ten máme navíc k dispozici i nad maskou chladiče. Je příjemné vědět, že zde nejsou jen na okrasu, ale odvádí skutečnou práci. 

Litá kola přichází ve velikostech od 18 do 20 palců. K celkové mohutné stavbě auta se vyloženě hodí. K dispozici máme, za příplatek, také chromované zpracování. To může společně se stejně zbarveným grilem posunout vzhled na zcela novou úroveň. Zadní část se může pyšnit typickým LED osvětlením. Rudé světlomety, plynule spojené lištami, jsou nezvratným podpisem automobilky Dodge. 

Interiér

Luxusnější kabinu si může málokdo přát. Sedadla z prémiové kůže, veliký volant se skvělou ergonomií a široká obrazovka infotainmentu. Zadní řady si rozhodně nemohou stěžovat na nepohodlí. Prostoru je všude dostatek, a navíc jsou sedadla vybavena obrazovkami. Rodinná dovolená může začít, pokud máme rádi při řízení spíše klid. 

Motory

Jedná se jedno z nejvýkonnějších SUV na světě. Jako první máme možnost sáhnout po 3,6litorvém šestiválci s výkonem 295 koňských sil. Dále pak 5,7litrovém osmiválci s výkonem 360 koní. Všemu ale kraluje 6,4litrový osmiválec, který dohromady poskládá až 475 koní. Zábava na silnici je samozřejmostí. 

Verdikt

Připravme si přes 1 milion korun v základu a můžeme se směle vydat za dealery. Tohle SUV rozhodně stojí za uvážení. Výkon, pohodlí a motor, který je prakticky nesmrtelný. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Renault s prototypem Filante Record ujel 1 008 km na jednu sériovou baterii

Renault si před koncem roku připsal rekord, který zní skoro jako provokace. S elektromobilem Filante Record ujel 1 008 kilometrů bez nabíjení. Držel přitom průměr 102 km/h a zvládl to za méně než deset hodin. Spotřeba spadla na 7,8 kWh na 100 kilometrů. A to celé se sériovou baterií o kapacitě 87 kWh.

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama