Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Švédské elektro chce udělat díru do světa. Polestar 2 má v plánu konkurovat Tesle

    Že je Volvo jedinou švédskou automobilkou, která výrazněji promlouvá do dění v tomto odvětví průmyslu? To by se mohlo změnit. Výrobci z Polestaru představili světu model 2, který má za cíl konkurovat třeba Tesle nebo Fordu Mustang.

    Cesta této značky je vskutku podobná detektivní deskové hře. Kdysi to byl závodní tým pod značkou Volvo. Pak najednou dostaly chytré hlavy nápad a dali světu spatřit auto Polestar 1, hybrid, který ve verzi coupé usiloval o světovou slávu. Nepovedlo se.

    Dnes však dali Švédi vzniknout modelu, který je to nejlepší od dob masových koulí v Ikee. Co je na tom tedy detektivního? Polestar je švédská firma, kterou vlastní Volvo, sídlící ve Švédsku. Volvo ovšem patří pod značku Geely, která je čínská až do morku kostí a jejím sídlem je překvapivě Hong Kong. Auta jsou tak vyráběna v Číně, aby se prodávala po celém světě.

    K čemu bychom mohli tuto druhou polární hvězdu přirovnat? Resp. co by jí mohlo tvořit konkurenci? Tesla model 3, model Y, Ford Mustang Mach a samozřejmě elektrické SUV od mateřské společnosti Volvo. Všechny modely sdílejí podobný základ, ale pouze Polestar 2 vypadá opravdu jako krásný kus auta. Design se povedl opravdu na jedničku a nikdo proti tomu nemůže říct ani popel.

    Design

    Na první pohled opravdu vidíme chladnou polární hvězdu. Auto ve své bílé barvě doslova září a například interiérová kombinace tmavé se stříbrnou dodává pocit chladu a luxusu zároveň. Jediné co potřebujeme je masivní volant, krásně tvarovaná řadicí páka a velká touchscreen obrazovka, která je dokonale přehledná. Vozidlo navíc vypadá naprosto sportovně. Chladné barvy v kombinaci se sytě žlutými bezpečnostními pásy dodají nebývalý nádech dravosti.

    Co takhle motor?

    Číselně si Polestar 2 stojí naprosto fantasticky. Maximální rychlost 329 km/h, pod kapotou 408 koní (300kW) a krouticí moment 660Nm. Automatická převodovka a z 0 na 100 za 4,5s. Stojí si opravdu skvěle. Měří na délku 4,6m a na šířku necelé 2m. Váží 2,6 tuny, ale na požitku z výkonu při jízdě to má vliv opravdu minimální.

    Cena startuje na 39,900 librách, což je asi 1,2 milion korun. Opět platí pravidlo, že elektromobily nejsou levné a my jen doufáme, že časem budou. Závěr je ovšem takový, že Polestar 2 je auto, které má už v plenkách obrovský respekt a v rukávu ještě mnoho es, kterými nás překvapí.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.