0.1 C
Czech
Středa 17. prosince 2025
OstatníFrancouzi se znovu vyznamenali. DS 9 si poradí s německými konkurenty

Francouzi se znovu vyznamenali. DS 9 si poradí s německými konkurenty

Reklama

Nejlepší DS, které automobilka dosud představila? Jednoduchá odpověď, ano. DS 9 působí elegantně, promyšleně a zároveň luxusně. Kdekdo by si mohl říct, že se chce posunout blíž ke svým německý sokům, pravdou ale je, že je spíše překonal.

Otázkou zůstává, jestli není tento stroj přeci jen trochu odvážný. Podle slov automobilky samotné se jedná o jedinečný kus práce a ikonu francouzského know-how. Přese všechno roztáčí kola tohohle krasavce hybridní pohon. Můžeme vůbec mluvit o dokonalosti a luxusu i přesto, že pod kapotou je průměrný motor, který zdaleka nedosahuje výkonu svých rivalů? Věřme tomu, nebo ne, Francouzi nám ukázali, že i šetrné auto může soupeřit se kteroukoli spalovací šelmou.

Francouzská elegance

Design je něco, s čím si výrobci skutečně vyhráli do posledního detailu. Zvenku vypadá tento sedan naprosto fenomenálně. Největším lákadlem stále zůstává předek. Maska chladiče dostala nádherné mřížování se znakem DS. Tím se rovněž inspirovala část s LED světly. Z nich vystupují lomené tvary, které se táhnou až k nárazníku. Celé přední části pak vévodí stříbrný pruh, který rozděluje kapotu ve dví. Z boku jsou jasným favoritem kola, která startují na 19 palcích a pečlivost, s jakou byla navržena je vskutku podivuhodná. Nádherné paprsky se stříbrnými linkami dělají své.

Zadní část si jednoduše nespleteme. Působí čistě a nijak masivně. Dvě koncovky výfuku jsou naštěstí pravé. Zadní LED světlomety jsou krása, kterou oceníme hlavně v noci. Celý exteriér je protkán linkami, které byly evidentně pečlivě promyšleny. Za nás skvělá práce.

Pravý luxus ovšem začíná uvnitř. Sedadla z prémiové kůže zajišťují dokonalé pohodlí a skvělou oporu. Nádherná řadicí páka, kolem které nic jiného není, je opravdovým středem vozidla. Nad ní najdeme obrazovku infotainmentu, která je více než dostatečně veliká. Zaštitují ji hodiny, které se na automobil mohou zdát až příliš veliké. Pravděpodobně ale u výrobců zvítězilo přesvědčení, že čas je luxus, hlavně v nádherném balení.

Motor a výkon

Kombinace elektromotoru a 1,6litrového turba nám zajišťuje 225 koní. Stejné složení má i variantu 250 koní. Pokud se nám toto zdá málo, jednou alternativou pro nás zůstává verze dual motor, kde se dostaneme až na 360 koní a pohon všech čtyř kol. Z 0 na 100 se tahle loď dostane za 8,6 s, což není nic převratného. Francouzům se podařilo vyrobit stroj s úchvatnou duší, ale slabým výkonem. Cena se pohybuje od 1,3 milionu korun až po 1,87 milionu korun za verzi E-TENSE 360 4×4. Je to hodně peněz, za velké množství luxusu.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama