Více
    21.9 C
    Czech
    Čtvrtek 2. května 2024

    Cena na prvním místě. Plastový snaživec Dacia Jogger míří do Česka

    Být levná. Tímhle heslem se řídí v posledních letech populární značka Dacia. Rumunská automobilka patřící pod křídla Renaultu už během doby své existence vytvořila řadu aut, které se více než na nějaké pohodlí zaměřuje na funkčnost. Stejně je na tom i model Jogger, který míří do Česka.

    Zatímco představitelé Škody byli nuceni přiznat, že z našich lidových vozů se postupně stávají auta s luxusním příjmením a rozhodně už nebudou za lidovou cenu, Dacia zvolila opačnou taktiku. Vyrobíme auta tak, aby si je mohl dovolit opravdu každý. Automobilka tak fantasticky reaguje na trh, kterým hýbá krize a lidé dosti šetří. Ruku na srdce, kdo z nás si v dnešní době může dovolit nejnovější Superb, u kterého cena startuje na 800 000 Kč?

    Dacia Jogger je vlastně velmi vtipné autíčko. Od pohledu je opravdu levné, ale snaží se, jak jen může. Na délku měří 4,547m a výrobci se rádi chlubí množstvím litrů, které se do Joggeru vejdou. Kromě klasických pěti míst k sezení nabízí nově také míst sedm. Třetí řada je sice opět spíše pro trpaslíky, jako u všech vozidel, ale na dovolenou svoje přátele vezmeme a trpět rozhodně nebudou.

    Auto nově přichází v opravdu široké paletě variant. Od té nejlevější Essential, která startuje na 358 000Kč, až po sedmimístný Extreme za 450 000Kč. Dále najdeme v katalogu verze Comfort s pěti místy a sedmi.

    Není motor jako motor

    Pod kapotu si můžeme dát dva druhy pohonu. Klasický benzín a ten můžeme zkombinovat s LPG. Kombinované motory jsou zpravidla levnější a v Dacii se rádi chlubí, že jsou i šetrnější co se týče emisí.

    Klasický benzín, s manuální převodovkou v šesti stupních a náhonem na předních, dokáže z motoru vydupat 81 kW (110 koní). Krouticí moment se vyšplhal na 200 Nm. Na 100 km je průměrná spotřeba odhadnutá na 5,6l. To je velmi příjemné.

    LPG má specifikace velmi podobné, až na výkon. Tam z motoru dokážeme vymáčknout 74kW (100 koní) a krouticí moment naměříme 170Nm. Spotřeba je průměrně stanovená na 6,0 l (7,7 LPG).

    Závěrem

    Nezbývá nám než přiznat, že Dacia Jogger vyplanila díru na trhu a my jí můžeme přát pouze mnoho šťastných kilometrů. Jde o velké auto s ještě větší odvahou.

    Sledujte nás na sítích

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni.