-2 C
Czech
Pátek 26. prosince 2025
AudiTovárnu Audi opustí v roce 2022 pecka. A3 připomíná Superb, nabídne toho...

Továrnu Audi opustí v roce 2022 pecka. A3 připomíná Superb, nabídne toho spoustu

Reklama

Audi. Veleúspěšná německá automobilka, která už světu představila několik oblíbených modelů. Na design, sílu a jízdní vlastnosti teď bude sázet i s novým A3. To svými tvary připomíná třeba český vůz Škoda Superb.

Mezi lidi se dostanou 4 verze A3 od Sedanu 35 a 40, po Sportback 35 a 40. Zaměříme se zde dneska na Sedan. Mezi novinky patří již zmiňovaný exteriér. A3 se už nevyznačuje nízkou střechou a naproti tomu širokým „čumákem“, ale předvede se na svůj poměr v netypické výšce. Pro někoho příjemná změna, leckdo bude nadávat na opuštění od klasiky. Inženýři také kompletně překopali technologie a display. Přestože se jedná o nejmenší sedan od Audi, je vidět, že si dal někdo práci s místy pro pasažéry.

Motor a jak na něm ušetříme

Pod kapotou najdeme dvou-litr turbocharged, který nám vygeneruje sílu 201 koní (150kW) s krouticím momentem 319Nm. To je solidní arsenál na cokoli. Cesta do práce, odvoz dětí do školky, auto pro kurýra s Jasonem Stathamem. A kde přichází ten šetřící zázrak? Tento čtyř-cylindr je podporován 48v mild hybrid technologií. Pro ty, kteří se nechytají, jde o proces, kdy tento elektromotor při zpomalování a brzdění chytá kynetickou energii, a následně tak dobíjí baterii.

Na rozdíl plně hybridních modelů nebo od plug-in hybridů, jako je třeba nová Škoda Superb iV, baterie mild hybridů mají o poznání menší kapacitu.

7 stupňů v automatu je zárukou pohodlí. Co se týče rychlosti, zatím nám nejsou přesná čísla známa. Předpokládáme však, že když to poslední model A3 udělal z 0 na 100 za 5,4s, nový bude rozhodně rychlejší.

Bezpečnost na druhou

Pro celou posádku je dispozici 10 airbagů, standardní asistent řidiče, záchranné brzdy. Kontrolor a také upozornění toho, jestli se držíme ve svém pruhu tak jak máme. Samozřejmě nesmíme zapomenout na ukazatele slepého bodu, který už vytrestal nejednoho řidiče. Samozřejmě je zde plno dalších technologií, které skoro vypadají, jako pro vozidlo bez řidiče, ale tučně si za ně připlatíme.

Cena a design

Cena není malá. Pohybujeme se od 750 000 do 900 000. Jsou to však ceny základních verzí, kde si budeme muset dokoupit plno dalších věcí. Stojí to za to? Audi se opět povedl majstrštyk v podobě interiéru. Ten je takový, jaký bychom čekali a přece lepší, čistší, zábavnější. Nic není přehnané, jen tlačítka, která potřebujeme, sportovní volant, a černo-stříbrná barva. Když si k tomu přičteme specifikace motoru, vyjde nám jednoznačné: „kupuji“.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama