Jeep rozšiřuje svou elektrickou nabídku o nový model Recon 2026, který přichází jako druhé čistě elektrické SUV značky a zároveň jako alternativa k Wrangleru. Recon se inspiruje právě tímto ikonickým off-roadovým modelem. Nabízí odnímatelné dveře i solidní terénní výbavu, ale současně přináší zcela novou elektrickou techniku a modernější konstrukci.
Recon se svému vzoru podobá hranatým tvarem a důrazem na otevřenou karoserii, přesto mezi nimi najdeme několik zásadních rozdílů. Zatímco Wrangler je klasický off-road postavený na rámu, Jeep Recon využívá samonosnou karoserii. Designově jej odlišují hranaté světlomety a podsvícená verze typické sedmikanálové masky Jeepu. Wrangler navíc existuje i ve zkrácené dvoudveřové variantě a jeho čtyřdveřové provedení je přibližně o pět palců kratší a o téměř jeden palec užší než Recon.
Své zájemce si Jeep Recon najde
První dostupnou verzí bude Recon Moab, vybavený 33palcovými pneumatikami Nexen Roadian ATX. Jeep zatím neprozradil, zda se na auto bez úprav vejdou i větší 35palcové pláště. Moab nabídne ocelové kryty podvozku, volitelné rock-rail prahy a samozřejmě také plnohodnotné rezervní kolo umístěné na zadních dveřích, podobně jako Wrangler.
Interiér Reaconu navazuje na Wrangler svým horizontálním uspořádáním palubní desky i přítomností madla pro spolujezdce, zároveň však působí futurističtějším dojmem. Dominují mu dva velké displeje: 12,3palcová digitální přístrojovka a 14,5palcový dotykový infotainment Uconnect 5 s bezdrátovým CarPlay i Android Auto a možností OTA aktualizací. Ovládání hlasitosti a ladění obstarávají fyzické knoflíky, avšak klimatizace se přesunula kompletně do dotykového rozhraní.
Motorizace
Jeep Recon stojí na platformě STLA Large, kterou sdílí s elektrickým Wagoneerem S. Oba modely využívají 400voltovou architekturu a 94kWh baterii, která je utěsněná a voděodolná, stejně jako její kabeláž a elektromotory. Právě dvojice motorů poskytuje výkon 650 koní a točivý moment 841 Nm, což je výrazně víc než osmiválcový Wrangler 392 s výkonem 470 koní. Rekordní výkon se projevuje i na dynamice. Recon zrychlí z 0 na 100 za 3,6 sekundy. Wrangler 392, který váží výrazně méně, to zvládl za 4,2 sekundy.
Část vyšší hmotnosti Reaconu činí samotná baterie. Jeep odhaduje dojezd až 400 km, ačkoliv první varianta Moab nabídne zhruba 370 km. Model bude zpočátku vybaven portem CCS, ale automobilka přejde na konektor NACS kompatibilní se Superchargery. Rychlé dobíjení z 5 na 80 procent má trvat přibližně 28 minut. Na domácí nabíječce Level 2 bude dobití trvat pod sedm hodin.
Verdikt
Jeep očekává zahájení výroby v první části příštího roku. Je však třeba dodat, že automobilka Stellantis má za sebou několik zpoždění u svých elektrických modelů, takže časový plán je zatím třeba brát s rezervou.

