Hyundai se připravuje na letošní autosalon v Los Angeles s jednou z vizuálně nejvýraznějších studií posledních let. Korejská automobilka postupně rozšiřuje svou off-roadovou subznačku XRT, která se stala důležitou součástí její SUV strategie. Nejnovějším krokem v této expanzi je koncept Crater, poprvé představený prostřednictvím designových skic. Studie má za úkol ukázat směr budoucích modelů orientovaných na terén, a zároveň přiblížit, jakou roli budou mít vozy XRT v nadcházejících letech.
Z prvních vizuálů je patrné, že Crater cílí na segment, kde v současnosti dominuje například Ford Bronco nebo Jeep Wrangler. Přestože jde o koncept, Hyundai se zjevně snaží ukázat, že je připraven vstoupit do drsnějších kategorií SUV, které doposud spíše přenechával tradičním americkým hráčům. Silueta Crateru působí výrazně hranatě a robustně, což je oproti současnému elegantnímu designovému směru značky citelná změna. Koncept se vyznačuje vysokou světlou výškou, krátkými převisy karoserie a široce rozkročeným postojem, což naznačuje důraz na reálné terénní schopnosti.
Praktičnost do terénu
Náčrty ukazují výrazně zvýšený podvozek, masivní rozšíření blatníků a celkově zesílené proporce, které připomínají klasické off-roadery. Velká kola s hexagonálním vzorem působí ryze koncepčně, ale zároveň zapadají do aktuální designové filozofie značky. Přední část využívá pixelové světelné moduly, které jsou dnes typické pro nejnovější modely Hyundai. Linka úzkých světlometů doplněná čtvercovými světelnými prvky pod logem připomíná styl druhé generace modelu Nexo. Pod nimi se nachází masivní nárazník s integrovaným ochranným krytem a výraznými průduchy.
Střešní rovina nese nízkoprofilový nosič s přídavnými světly, který umocňuje expedičně orientovaný vzhled vozu. Profil karoserie pak doplňuje ostře skloněné čelní sklo, které dodává konceptu dynamiku a odlišuje jej od většiny tradičních off-roaderů.
Hyundai zatím nezveřejnil žádné specifikace týkající se pohonu nebo technických parametrů. Z absence výrazné masky chladiče je však možné usuzovat, že Crater může směřovat k elektrickému pohonu, nebo alespoň k elektrifikované architektuře. Automobilka tím může testovat reakce trhu na myšlenku čistě elektrického off-roaderu, což je segment, který se teprve formuje a v němž zatím existuje jen několik projektů.
Verdikt
Kompletní představení konceptu proběhne 20. listopadu na autosalonu v Los Angeles, kde Hyundai plánuje ukázat nejen Crater, ale i další modely spojené s novou strategií XRT. Studie tak reprezentuje nejen designovou vizi, ale i potenciální off-roadové platformy.

