-3.7 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
ElektroMGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

Reklama

MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

MGS5 EV nahrazuje starší elektrické kombi, ale jinak jde o zcela nový model. Crossover stojí na moderní platformě a cílí na zákazníky, kteří chtějí úsporný, ale svižný elektromobil. K dispozici jsou dvě verze, a to slabší s výkonem 125 kW a větší baterií 49 kWh, nebo silnější s 64kWh akumulátorem a výkonem 170 kW. Vždy se spoléhá na zadní pohon, pohon všech kol se nenabízí.

Dvě výbavy, dva charaktery

Základní varianta Emotion má všechno, co běžný řidič potřebuje, a sice kompletní LED světla, navigaci, parkovací kameru i 17palcová kola. Verze Exclusive přidává 18palcové disky, vyhřívaná sedadla, tepelné čerpadlo a 360° kameru. Ceny startují na 789 900 korunách, testované provedení Exclusive vychází na 969 900. Připlácet lze jen za barvu.

Auto váží přibližně 1,7 tuny, přesto působí lehce a živě. Silnější varianta zvládá stovku za 6,3 sekundy a dosahuje 190 km/h. Základní model se spokojí s maximálkou 170 km/h, což i tak patří mezi nejlepší hodnoty ve třídě.

Spotřeba, která překvapí

V testu probíhajícím při teplotách okolo šesti stupňů ukázal vůz na kombinovaném okruhu spotřebu 17,1 kWh na 100 km. Při 90 km/h to bylo 17,4 kWh, při dálniční rychlosti 130 km/h pak 20,1 kWh. Reálný test včetně nabíjení potvrdil celkovou spotřebu 19,2 kWh na 100 km. Teoretický dojezd tak odpovídá zhruba 360 kilometrům, což je pro elektromobil této třídy velmi solidní výsledek.

V městském provozu umí MGS5 jezdit ještě úsporněji. Naměřených 16,2 kWh na sto kilometrů znamená dojezd přes 380 kilometrů. Na dálnici se přitom drží kolem hranice 300 km. Výrobce udává papírově 480 km, což v ideálních podmínkách není daleko od reality. Nabíjení probíhá výkonem až 139 kW, takže z 10 na 80 procent zvládne vůz za necelou půlhodinu. Na AC nabíječce trvá doplnění 7 až 8,5 hodiny podle výkonu. Interiér překvapí kvalitou i praktičností. Palubní deska působí moderně a přehledně, zavazadelník má objem 453 litrů. Kabina nabídne dost prostoru i pro zadní pasažéry. Dvě programovatelná tlačítka na volantu umožní rychlé přepínání režimů nebo rekuperace.

MGS5 EV tak spojuje efektivitu, výkon a jednoduchost. Přes chladné počasí i vyšší tempo se drží nízké spotřeby, působí jistě a nenutí ke kompromisům. Ukazuje, že elektromobil nemusí být nudný ani drahý — stačí, když má rozum a dobré naladění.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama