Nové SUV Jaecoo 7 dorazilo do Česka s ambicí přesvědčit řidiče, že čínské značky už nehrají druhou ligu. Nabízí silnou techniku, výbavu, kterou jinde najdete za příplatek, a dojezd, který překoná i většinu dieselů.
Jaecoo 7 přichází jako větší a robustnější alternativa k sesterské Omodě 5. Staví na výrazném hranatém designu, svislém denním svícení a velké masce chladiče. Na délku měří zhruba 4,5 metru, takže cílí na stejnou třídu jako Škoda Karoq. Uvnitř překvapí prostorným interiérem, kvalitními materiály a 14,8palcovým centrálním displejem. Digitální přístrojový štít, ambientní osvětlení a vyhřívaná i ventilovaná sedadla jsou samozřejmostí.
V nabídce jsou dvě motorizace, a to klasický benzinový motor 1.6 TGDI o výkonu 108 kW a plug-in hybrid, který kombinuje benzinovou patnáctistovku s elektromotorem. Hybridní verze nabídne celkový výkon 255 kW, elektrický dojezd přes 80 kilometrů a kombinovaný až 1 200 km. Přitom zvládne i rychlonabíjení, které doplní baterii z 30 na 80 % zhruba za 20 minut.
Silný motor i slušná úspornost
Jaecoo 7 si v redakčním testu trouflo na dálkovou trasu z Prahy do francouzského Chamonix, a to s výsledkem více než 1 000 kilometrů bez tankování. Posádka držela dálniční tempo 130 km/h, přesto auto dorazilo s rezervou a průměrnou spotřebou 5,9 l/100 km. V kopcovitém Švýcarsku se díky rekuperaci dostalo i pod pět litrů. V praxi tak kombinuje výkon, dlouhý dojezd a rozumnou spotřebu, což v této třídě není běžné.
Hybrid přepíná mezi třemi režimy, a sice čistě elektrickým, sériovým a paralelním. V tom posledním se do pohonu zapojuje i spalovací motor, který doplňuje elektromotor o další sílu. Díky tomu Jaecoo působí svižně, přesto klidně a úsporně. Podvozek zvládá i české silnice, a i přes hmotnost působí auto jistě a stabilně.
Ceny, výbava a pozice na trhu
Základní verze Luxury s pohonem předních kol startuje na 759 000 Kč. Vyšší výbava Exclusive s pohonem všech kol stojí 839 000 Kč. Plug-in hybrid vyjde na 929 000 Kč, ale už v základu nabízí prvky, které konkurence často účtuje zvlášť, jako je adaptivní tempomat, 360° kamera nebo poloautonomní jízda.
Jaecoo 7 tak ukazuje, že čínské značky už nevsázejí jen na cenu, ale i na reálnou kvalitu. Design, výbava i technika dávají smysl a v kombinaci s dojezdem přes tisíc kilometrů se z něj stává jedno z nejzajímavějších SUV letošního roku.

