Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.
Malý rozměr, překvapivě prostorný interiér
N-ONE e vychází z úspěšného spalovacího modelu N-ONE, který se dlouhodobě řadí mezi nejprodávanější kei vozy v Japonsku. Novinka si zachovává jeho hranatý retro vzhled s kulatými světlomety a kompaktními proporcemi, díky nimž působí přátelsky a hravě.
Uvnitř čeká minimalisticky řešený interiér s důrazem na funkčnost. Ovládání klimatizace zůstalo mechanické, volič převodů je řešený tlačítky a před řidičem se nachází digitální přístrojový štít. Ve vyšší výbavě nechybí ani 9palcový dotykový displej infotainmentu či kožený volant převzatý z větších modelů značky.
Dojezd a nabíjení
Pod podlahou je umístěna baterie s dojezdem přibližně 250 kilometrů, což je do městského provozu více než dostačující. Nabíjení na domácí AC stanici (Level 2) zabere asi 4,5 hodiny. Pokud je vůz vybaven volitelným druhým nabíjecím portem pro DC rychlonabíjení, lze akumulátor dobít na 80 % za půl hodiny.
If You Live in Japan, Honda's New N-ONE e Is a Micro Electric Vehicle That Sells for Under $18,500 https://t.co/2rq5e2GJSg
— Car and Driver (@CARandDRIVER) September 11, 2025
Honda navíc nabízí i praktickou funkci využití vozu jako externí zdroj energie – zásuvka zvládne dodat až 1500 W, což se hodí například při kempování nebo výpadku proudu.
Cena a bezpečnostní technologie
Základní verze působí cenově velmi atraktivně, vyšší výbava už méně – rozdíl několika desítek tisíc korun je znát. Na druhou stranu N-ONE e nabídne i v základu bohatou výbavu z oblasti aktivní bezpečnosti. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světel a nechybí ani speciální systém Sudden Acceleration Prevention, který má zabránit prudkému a nechtěnému sešlápnutí plynu.
Verdikt
Honda N-ONE e vstupuje na trh, kde se už prosadil například Nissan Sakura, a rozšiřuje nabídku dostupných elektromobilů pro japonské zákazníky. Kei car segment je v Japonsku mimořádně populární díky daňovým úlevám, menším rozměrům i nižším provozním nákladům. Pro zákazníky hledající cenově dostupné elektrické auto do města jde o velmi zajímavou alternativu.