Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.
Modernizované XC90 těží z propracované kabiny, pokročilého infotainmentu s Google systémem a prvotřídního odhlučnění. Sedmimístný interiér působí jako tichá zóna, kde si cestující užívají komfort, špičkovou akustiku i kvalitní materiály. Model s čalouněním z látky, dřevěnými dekory a hliníkovými detaily působí elegantně a přirozeně.
Příjemné svezení za všech podmínek
Základ tvoří mild-hybrid s benzinovým motorem a pohonem všech kol. Plug-in hybridní verze T8 AWD přidá sofistikované vzduchové odpružení a silnější elektrický pohon. Vůz se tak dokáže rozjet v naprostém tichu a na elektřinu ujede až 71 kilometrů. Spotřeba v hybridním režimu se při rozumné jízdě drží kolem osmi litrů.
Volvo vylepšilo odhlučnění a nasadilo frekvenčně selektivní tlumiče, které přispívají ke stabilitě a komfortu. Současně aktualizovalo infotainment, který přebral řešení z elektrických modelů EX90 a EX30. Displej nabízí ostrý obraz, rychlé reakce a integraci služeb jako Google Mapy nebo Spotify.
Jízda bez stresu
XC90 se snadno řídí, předvídá a spolehlivě brzdí. Automatika v hybridním režimu přepíná mezi benzinem a elektřinou podle trasy i provozu. Adaptivní tempomat, asistent pro udržení v pruhu a 360° kamera se postarají o klidné parkování i cestování.
Zástupce v podobě EX90 se tak stává alternativa, nikoli náhrada. Volvo chce dát zákazníkům možnost volby. XC90 tak pokračuje jako plnohodnotný model. Plug-in hybrid kombinuje svižnou akceleraci, prostornost a technickou vyspělost. Cena za mild-hybrid začíná na 1 999 900 korunách, plug-in hybrid vyjde na 2 218 400 korun.