Více
    24.7 C
    Czech
    Středa 13. srpna 2025

    BMW chystá terénního rivala pro Mercedes-Benz třídy G. Základ dostane z nové X5

    BMW se připravuje na vstup do segmentu, kde dosud téměř neomezeně vládne Mercedes-Benz třídy G. Podle dostupných informací německá automobilka vyvíjí zcela nové terénní SUV s interním označením G74, které má konkurovat „géčku“ a nabídnout schopnosti, jaké dosud žádný model BMW nenabízel. Uvidíme, zdali dokáže svrhnout nezničitelné G z trůnu. 

    Dodge zahazuje V6. Celá nabídka Durango 2026 už bude jen s osmiválcem

    Pro modelový rok 2026 se Dodge rozhodl pro radikální tah. Ze všech verzí SUV Durango mizí šestiválec 3.6 Pentastar a nastupuje výhradně síla osmiválců Hemi. Základní verze GT dostává 5,7litrový motor, zatímco sportovně laděná R/T přechází na 6,4litrový agregát 392 Hemi. S ekologií si v USA příliš hlavu nedělají. 

    Čínská limuzína rychlejší než supersporty. Xiaomi SU7 Ultra trhá rekordy

    Prototyp elektrického sedanu Xiaomi SU7 Ultra, upravený pro závodní použití, se zapsal do historie. Na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife zajel kolo za neuvěřitelných 6 minut a 22 sekund. Tímto časem porazil všechny dosud známé sériové vozy – bez ohledu na to, zda je pohání benzin, hybrid nebo elektřina – a zapsal se jako čtvrtý nejrychlejší vůz na této trati vůbec.

    Reklama

    Rekordní kolo je o 24 sekund rychlejší než předchozí pokus tohoto modelu z roku 2024. Před SU7 Ultra zůstávají pouze tři závodní legendy: Porsche 919 Hybrid Evo, Volkswagen ID.R a Porsche 956 z roku 1983. To znamená, že čínský elektromobil se zařadil do společnosti absolutní špičky automobilového inženýrství.

    Sice prototyp, ale vítězný 

    Nutno dodat, že tento konkrétní vůz není sériová verze. Jde o speciálně upravený prototyp – odstrojený, s ochrannou klecí a vybavený trojicí elektromotorů s kombinovaným výkonem 1 548 koní. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 1,98 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Vůz byl obutý do závodních slicků, což mu umožnilo využít naplno svůj potenciál. Podle Xiaomi i Motor1 byly podmínky během jízdy „optimální“ – pravděpodobně šlo o chladnější, zatažené počasí, které zlepšuje jak výkonnost elektromotorů, tak přilnavost pneumatik.

    Ačkoliv se tento rekordní vůz do výroby nedostane, Xiaomi si nenechalo ujít příležitost nabídnout zákazníkům jeho civilnější podobu. Představuje totiž limitovanou edici SU7 Ultra Nürburgring Edition, která oslavuje tento mimořádný výkon. Verze vychází ze sériového SU7 Ultra, ale dostává výraznou sportovní úpravu. Karoserie je doplněna o karbonovou kapotu, zadní spoiler i aerodynamické prvky na podvozku, které dohromady vytvářejí až 44 kilogramů přítlaku.

    Součástí výbavy této edice je také tzv. Track Package, tedy okruhový paket zahrnující výškově stavitelný sportovní podvozek Bilstein EVO R, vysoce výkonné brzdové destičky značky Endless, karbonovou střechu pro snížení hmotnosti a 21palcová kola obutá do pneumatik Pirelli Trofeo RS, které patří k nejlepším silničním semi-slickům na trhu.

    Výkon není zadarmo 

    Celkem vznikne pouze 100 kusů této speciální edice, a to za cenu 814 900 čínských jüanů, tedy asi 2,7 milionu korun. Bohužel, stejně jako většina čínských značek, ani tato verze zatím nebude dostupná v Evropě, což bezpochyby zklame nejednoho nadšence.

    Verdikt 

    Xiaomi SU7 Ultra Nürburgring Edition tak představuje důkaz, že čínská elektromobilita už dávno není jen o dostupnosti a praktičnosti. Je schopná soupeřit s těmi nejlepšími – a jak ukazuje rekord na Nürburgringu, v mnoha ohledech je i překonávat.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Nové Audi RS6 dorazí ve dvou verzích

    Příští rok se objeví nová generace Audi RS6 ve dvou verzích – elektromobilu a plug-in hybridu. Tento krok není úplně to, co by tradiční fanoušci očekávali, a přináší i jisté kompromisy, které mohou změnit vnímání této legendy.

    BMW chystá terénního rivala pro Mercedes-Benz třídy G. Základ dostane z nové X5

    BMW se připravuje na vstup do segmentu, kde dosud téměř neomezeně vládne Mercedes-Benz třídy G. Podle dostupných informací německá automobilka vyvíjí zcela nové terénní SUV s interním označením G74, které má konkurovat „géčku“ a nabídnout schopnosti, jaké dosud žádný model BMW nenabízel. Uvidíme, zdali dokáže svrhnout nezničitelné G z trůnu. 

    Dodge zahazuje V6. Celá nabídka Durango 2026 už bude jen s osmiválcem

    Pro modelový rok 2026 se Dodge rozhodl pro radikální tah. Ze všech verzí SUV Durango mizí šestiválec 3.6 Pentastar a nastupuje výhradně síla osmiválců Hemi. Základní verze GT dostává 5,7litrový motor, zatímco sportovně laděná R/T přechází na 6,4litrový agregát 392 Hemi. S ekologií si v USA příliš hlavu nedělají. 

    Afeela 1 vstupuje do předprodukce v americkém závodě Hondy

    Společný projekt Sony a Hondy se posouvá do další fáze – elektrický sedan Afeela 1 začal svou předprodukci v závodě Hondy v East Liberty, Ohio. Cílem je nastavit vysoký standard výroby, což může být vítanou zprávou, zejména po problematických uvedeních některých nových modelů, jako byly Fisker Ocean nebo VinFast VF8.

    Jeep Grand Wagoneer 2026. Luxusní obr dostává modernější tvář i interiér

    Jeep se chystá uvést na trh modernizovanou verzi svého největšího a nejluxusnějšího SUV – modelu Grand Wagoneer – pro modelový rok 2026. Tento vlajkový koráb americké značky, který se na trhu objevil teprve před několika lety, má za sebou několik technických vylepšení, ale až nyní přichází první významná vizuální změna.

    Buick v Číně představil odvážný koncept Electra Orbit

    Zatímco značka Buick v USA upadá v zapomnění, na čínském trhu dál zůstává silným hráčem. Důkazem je nový a velmi nápaditý koncept Electra Orbit, který značka nedávno představila prostřednictvím své čínské divize.

    Chevrolet s elektrickým Silveradem pokořil světový rekord v dojezdu

    Chevrolet se zapsal do historie elektromobility – jeho elektrický pick-up Silverado EV dokázal na jedno nabití ujet neuvěřitelných 1704 km. Tím zcela rozdrtil předchozí rekord pro sériová elektrická vozidla, který ještě nedávno držel Lucid Air s dojezdem cca 1 205 km. Ačkoliv se může zdát, že nový rekord překonal ten starý „jen“ o 400 km, okolnosti činí z výsledku naprostý unikát. 

    Mercedes-Benz představí nový design masky chladiče. Máme se na co těšit 

    Luxus, historie a technologie se spojují v nové éře designu značky Mercedes-Benz. Prvním modelem, který ponese zcela novou masku chladiče, bude očekávaný elektrický Mercedes-Benz GLC. Ten se veřejnosti poprvé představí na zářijovém autosalonu IAA v Mnichově.

    Volkswagen odhalil sportovní vůz. Světlo světa nespatřil a nikdy nespatří 

    Skici, které dosud veřejnost nikdy neviděla, odhalují elektrický sporťák postavený na platformě MEB. Mluvčí pro design a koncepční vozy Volkswagenu, se nedávno na síti LinkedIn podělil o návrhy elektrického kupé, které navrhl designér Tibor Juhasz. Vůz měl být moderní poctou modelu SP2 – ne, nejde o Ferrari Monza SP2, ale o vlastní sportovní kupé Volkswagenu ze 70. let. Proč nikdy nepřišel? 

    Nové Audi RS6 dorazí ve dvou verzích

    Příští rok se objeví nová generace Audi RS6 ve dvou verzích – elektromobilu a plug-in hybridu. Tento krok není úplně to, co by tradiční fanoušci očekávali, a přináší i jisté kompromisy, které mohou změnit vnímání této legendy.

    BMW chystá terénního rivala pro Mercedes-Benz třídy G. Základ dostane z nové X5

    BMW se připravuje na vstup do segmentu, kde dosud téměř neomezeně vládne Mercedes-Benz třídy G. Podle dostupných informací německá automobilka vyvíjí zcela nové terénní SUV s interním označením G74, které má konkurovat „géčku“ a nabídnout schopnosti, jaké dosud žádný model BMW nenabízel. Uvidíme, zdali dokáže svrhnout nezničitelné G z trůnu. 

    Dodge zahazuje V6. Celá nabídka Durango 2026 už bude jen s osmiválcem

    Pro modelový rok 2026 se Dodge rozhodl pro radikální tah. Ze všech verzí SUV Durango mizí šestiválec 3.6 Pentastar a nastupuje výhradně síla osmiválců Hemi. Základní verze GT dostává 5,7litrový motor, zatímco sportovně laděná R/T přechází na 6,4litrový agregát 392 Hemi. S ekologií si v USA příliš hlavu nedělají. 

    Afeela 1 vstupuje do předprodukce v americkém závodě Hondy

    Společný projekt Sony a Hondy se posouvá do další fáze – elektrický sedan Afeela 1 začal svou předprodukci v závodě Hondy v East Liberty, Ohio. Cílem je nastavit vysoký standard výroby, což může být vítanou zprávou, zejména po problematických uvedeních některých nových modelů, jako byly Fisker Ocean nebo VinFast VF8.

    Jeep Grand Wagoneer 2026. Luxusní obr dostává modernější tvář i interiér

    Jeep se chystá uvést na trh modernizovanou verzi svého největšího a nejluxusnějšího SUV – modelu Grand Wagoneer – pro modelový rok 2026. Tento vlajkový koráb americké značky, který se na trhu objevil teprve před několika lety, má za sebou několik technických vylepšení, ale až nyní přichází první významná vizuální změna.

    Buick v Číně představil odvážný koncept Electra Orbit

    Zatímco značka Buick v USA upadá v zapomnění, na čínském trhu dál zůstává silným hráčem. Důkazem je nový a velmi nápaditý koncept Electra Orbit, který značka nedávno představila prostřednictvím své čínské divize.

    Chevrolet s elektrickým Silveradem pokořil světový rekord v dojezdu

    Chevrolet se zapsal do historie elektromobility – jeho elektrický pick-up Silverado EV dokázal na jedno nabití ujet neuvěřitelných 1704 km. Tím zcela rozdrtil předchozí rekord pro sériová elektrická vozidla, který ještě nedávno držel Lucid Air s dojezdem cca 1 205 km. Ačkoliv se může zdát, že nový rekord překonal ten starý „jen“ o 400 km, okolnosti činí z výsledku naprostý unikát. 

    Mercedes-Benz představí nový design masky chladiče. Máme se na co těšit 

    Luxus, historie a technologie se spojují v nové éře designu značky Mercedes-Benz. Prvním modelem, který ponese zcela novou masku chladiče, bude očekávaný elektrický Mercedes-Benz GLC. Ten se veřejnosti poprvé představí na zářijovém autosalonu IAA v Mnichově.

    Volkswagen odhalil sportovní vůz. Světlo světa nespatřil a nikdy nespatří 

    Skici, které dosud veřejnost nikdy neviděla, odhalují elektrický sporťák postavený na platformě MEB. Mluvčí pro design a koncepční vozy Volkswagenu, se nedávno na síti LinkedIn podělil o návrhy elektrického kupé, které navrhl designér Tibor Juhasz. Vůz měl být moderní poctou modelu SP2 – ne, nejde o Ferrari Monza SP2, ale o vlastní sportovní kupé Volkswagenu ze 70. let. Proč nikdy nepřišel? 
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama