Dacia chystá nový model, který cílí přímo na české zákazníky. Sandman má být robustní, praktický a dostupný. Kombinuje klasický benzinový pohon se schopnostmi terénního vozu a míří přesně mezi populární Sandero a větší Jogger.
Nový crossover stojí na platformě CMF-B, kterou využívá i Jogger a Duster. Pod kapotou nabídne benzinový motor 1.5 s výkonem 130 koní. V klidu jede jen na předek, ale jakmile se silnice zhorší, automaticky zabere i zadek. Všechno řídí šestikvalt, který rozděluje výkon na všechna čtyři kola, když je potřeba.
Na silnici i na louku
Pohon 4×4 Dacia ladila pro lehký terén. V zimě nebo na polních cestách zvládne Sandman víc, než by jeho rozměry napovídaly. Vyšší světlá výška a robustní podvozek přidávají jistotu mimo asfalt. Režim trvalého pohonu všech kol zvyšuje trakci i bezpečnost.
Prostor a praktičnost
Auto měří 4,4 metru na délku a kufr v základu pojme 500 litrů. Po sklopení zadních sedadel naroste objem až na 1400 litrů. Interiér sází na jednoduchost, snadnou údržbu, promyšlené detaily a chytré odkládací plochy. Kdo má děti, ocení odolné materiály.
Bezpečnost i výbava za rozumnou cenu
Základní výbava počítá s klimatizací, tempomatem a dotykovým infotainmentem. Systém podporuje Apple CarPlay i Android Auto. Nechybí parkovací senzory, USB a Bluetooth. Sandman nepředstírá luxus, ale dává řidiči to podstatné, žádné zbytečnosti. Dacia přidala i na bezpečnostních prvcích. Sandman umí hlídat mrtvý úhel, pomůže v kopci a automaticky zabrzdí při hrozící kolizi. Stabilizační systémy a kontrola trakce doplňují výbavu, která dřív patřila jen dražším modelům.
Cenovka, která rozhodne
Za Sandman 4×4 dáte podle dosavadních informací od 450 tisíc korun. To z něj dělá nejdostupnější SUV s pohonem všech kol na trhu. Pro chalupáře, rodiny i řidiče v menších městech může jít o ideální kombinaci ceny a užitné hodnoty.