Více
    15.2 C
    Czech
    Pondělí 6. května 2024

    Volkswagen ID.3 rozpoutal revoluci. Jeho platforma udává rytmus

    Dnes už VW nabízí celou řadu elektromobilů, které dozajista konkurují značkám jako třeba Tesla. ID.3 skvěle reprezentuje budoucnost. Když se VW po skandálu zavázal, že udělá plantu lepším a čistším místem, zrodil se mimo jiné také model ID.3. Jeho platforma MEB slouží jako stavební kámen i pro zbytek elektromobilů této rozsáhlé rodiny. Pořizovací cena má vracet VW investice. 

    Název modelu ID.3 nespadl z nebe. Stojí za ním poměrně poutavý příběh, který firma VW skvěle marketingově využila. Podle slov automobilky je ID.3 naprostým milníkem v její historii, stejně jako tomu bylo s modely Brouk a Golf. ID je tedy třetí v pořadí, tudíž ID.3. Značka tak odstartovala zcela novou éru mobility, které se sebou nese slovo Elektro. Čistší a zdravější planeta je bezesporu věc, která v současné době dosti prodává, nehledě na fakt, že situace s klimatem je alarmující. VW už dnes nabízí celou řadu elektromobilů. Jedno mají společné, a tím je cena. Ani ID.3 si nepořídíme za pár „kaček“. Model startuje na „sympatických“ 1,2 milionu korun. 

    Design 

    Rodina ID šla dopředu převážně vzhledem. Ten se stal naprosto zásadní pro novou tvář společnosti, která se po hlavě vrhla do oblasti elektřiny. Hlavními prvky se stala přední část a kola. Co se předku týče, zapomeňme na klasický gril. Maska se pyšní pouze znakem, který je zasazený do světelné lišty. Ta následně spojuje oba LED světlomety. Podle výbavy se pak můžeme dostat z velikosti kol 18 palců až na 20 palců. VW zařadil do arsenálu také pozdrav. Náš automobil na pozná a zabliká světly. Příjemný detail. 

    Interiér se nese zcela v moderním duchu. Krásně se odlišuje od zbytku vozů VW. Přestože občas najdeme materiál, který nás nepotěší škrábavým zvukem, nedostatky jsou překrývány přednostmi. Nejzásadnější rozdíl najdeme v ČR po naší praví ruce. Nikde žádná řadící páka ani ovládání automatu. Pouze prostor s držáky na nápoje a telefon. Skvělé. 

    Motor 

    Pohon zadních kol nás nadchne. Je navíc známo, že elektřina umí udělat nějaký ten kW navíc. U modelu ID.3 se můžeme dostat až na 204 koní. Na výběr máme tři verze baterie. Kapacity 45 kWh, 58 kWh a 77 kWh. 

    Verdikt 

    Základ je vysoký. 1,19 milionu korun už může narušit rodinný rozpočet. Nebývá než čekat, až bude na trhu velké množství elektromobilů. Pak snad cena začne klesat. 

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.