1.6 C
Czech
Sobota 13. prosince 2025
Ostatní2025 Nissan Murano je zpět ve hře

2025 Nissan Murano je zpět ve hře

Reklama

Dlouho stagnující střední SUV od Nissanu se konečně dočkalo očekávané proměny. Po letech, kdy třetí generace Murana začala ztrácet dech mezi konkurencí, přichází čtvrtá generace, která přináší svěží design a vylepšení, která jej opět činí konkurenceschopným.

Ačkoli trvalo Nissanu téměř deset let, než se v USA dočkali modernizace, Murano 2025 je nyní důstojnějším konkurentem ve střední SUV třídě. Nabízí moderní technologie, vylepšený podvozek a propracovaný interiér, což ho staví zpět do hry mezi nejlépe hodnocené vozy své kategorie. Nissan s tímto modelem ukázal, že umí naslouchat zákazníkům a reagovat na jejich požadavky. Murano 2025 tak může být ideální volbou pro ty, kteří hledají stylové, komfortní a praktické SUV s nádechem luxusu.

Design 

Ačkoli je nový model spíše rozsáhlou modernizací než kompletním přepracováním, Murano 2025 přichází s atraktivními změnami. Pod elegantní karoserií s ostrými světly, splývající linií střechy a výrazně vyklenutými blatníky se nachází platforma předchozí generace. To ale vůbec nevadí. Výborně sladěný design zakrývá tyto starší základy.

Rozměry vozu zůstávají podobné, ale nové Murano je o 6,6 cm širší. Tato větší šířka přispívá k lepší stabilitě a doplňují ji nové tlumiče a podvozek, který minimalizuje naklánění karoserie v zatáčkách. Na hladkých silnicích v Tennessee je to potřeba. 

Nezanedbatelnou změnou je i přepracované řízení. Hydraulický posilovač byl nahrazen moderním elektrickým, který přináší větší přesnost a lepší zpětnou vazbu. Murano tak působí agilnější a přirozenější.

Interiér 

Vnitřek Murana byl přepracován s důrazem na pohodlí a prostor. Sedadla jsou vyhřívaná, ventilovaná a dokonce masážní v nejvybavenější verzi Platinum v přepočtu za 1,15 milionu korun. Díky štíhlejším A-sloupkům je zlepšená viditelnost a celková šířka vozu zvětšila prostor pro cestující. Střední třída SL za 1,08 milionu korun nabízí prakticky vše potřebné, včetně 360stupňové kamery, 10reproduktorového audiosystému Bose a ambientního osvětlení.

Základní verze SV začíná na částce 940 000 korun. Všechny varianty nabízí dvojici 12,3palcových displejů pro infotainment a digitální přístrojový štít, s podporou Android Auto a Apple CarPlay.

Motorizace 

Pod kapotou nalezneme 2,0litrový turbomotor VC-Turbo s proměnným kompresním poměrem a výkonem 241 koní a 353 Nm. Největší změnou je však nahrazení kontroverzní bezestupňové CVT převodovky klasickou devítistupňovou automatickou převodovkou. Ta se stará o hladké převody a přispívá k lepšímu dojmu z jízdy.

Ačkoli motor nenabízí sportovní dynamiku, jeho projev je plynulý a šetrný k palivu. Spotřeba zůstává na úrovni 10,2 l/100 km. Oproti starému V6 má turbomotor menší výkon, ale větší točivý moment, což se projevuje lepší odezvou v běžných podmínkách.

Verdikt 

Nissan Murano si novou verzi zasloužil. Mnoho lidé ocení opravdovost, s jakou vstupuje na trh. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama