-0.4 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
VolkswagenVolkswagen Golf. Ikona kompaktních vozů slaví 50 let

Volkswagen Golf. Ikona kompaktních vozů slaví 50 let

Reklama

Volkswagen Golf oslavil půlstoletí své existence a stále patří mezi nejpopulárnější kompaktní vozy na světě. Od svého uvedení v roce 1974 si získal srdce milionů řidičů napříč všemi evropskými zeměmi. Jaké jsou tedy důvody jeho trvalého úspěchu a co nabízí nejnovější generace? VW konečně ukázal, co všechno se zákazníkům dostane do rukou.

Cena nového VW Golf není zrovna lidová. Za základní model s nejnižším výkonem zaplatí lidé minimálně 550 000 Kč. Za tuto částku můžete u jiných značek získat velmi dobře vybavený vůz. Ceny vrcholných modelů Golf R-Line se pak vyšplhají až k 875 000 Kč. I tak se ale Golf těší veliké oblibě, a to převážně pro kompaktnost. Pojďme se společně podívat, co za tuto investici získáme.

Design 

Nová generace Golfu přináší evoluci designu, která je věrná tradici, ale zároveň působí svěže a moderně. Charakteristické proporce, výrazná přední maska a elegantní linie karoserie dodávají Golfu nezaměnitelný vzhled. Stále ale platí, že si na své přijdou i ti, kteří od svého hatchbacku vyžadují dynamiku. Stačí jen poskočit o pár výbavových linií výše. 

Interiér je minimalistický, přitom však ale nabízí dostatek prostoru a kvalitní materiály. Digitální kokpit a velký dotykový displej podtrhují moderní charakter vozu. Zavazadlový prostor je dostatečně velký pro každodenní potřeby. Golf je tak vhodný nejen pro všední dojíždění, ale i pro delší cesty a volnočasové aktivity.

Motorizace

Pod kapotou Golfu najdete širokou škálu motorů. Základ tvoří 1,5litrový benzínový čtyřválec s výkonem 115 nebo 150 koní. Nabídku doplňují dvoulitrové dieselové motory a hybridní varianty s výkonem 115 nebo 150 koní. Pro sportovní nadšence jsou připraveny verze GTI (265 koní) a GTI Clubsport (300 koní).

Technologie 

Adaptivní tempomat, asistent udržování v jízdním pruhu, systém rozpoznávání únavy řidiče a mnoho dalších asistenčních systémů dělají z jízdy v Golfu bezpečnější zážitek. I bezpečnost je pro Volkswagen prioritou. Golf dosahuje vynikajících výsledků v nezávislých crash testech a je vybaven celou řadou bezpečnostních prvků, které chrání jak řidiče, tak spolujezdce.

Verdikt 

Volkswagen Golf je více než jen auto, je to ikona. Spojuje v sobě klasický design, moderní technologie, vynikající jízdní vlastnosti a vysokou úroveň bezpečnosti. Není divu, že si tento model získal takovou popularitu. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Renault s prototypem Filante Record ujel 1 008 km na jednu sériovou baterii

Renault si před koncem roku připsal rekord, který zní skoro jako provokace. S elektromobilem Filante Record ujel 1 008 kilometrů bez nabíjení. Držel přitom průměr 102 km/h a zvládl to za méně než deset hodin. Spotřeba spadla na 7,8 kWh na 100 kilometrů. A to celé se sériovou baterií o kapacitě 87 kWh.

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama