Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

Značka Volvo v posledních týdnech opakovaně lákala na premiéru svého prvního čistě elektrického sedanu Volvo ES90, jehož premiéra je naplánována na 5. března. Po ukázkách designu a poodhalení technologií nyní přichází s prvním odkrytím technických parametrů a veřejnost jen tají dech Volvo je známé svou poctivostí a důrazem na bezpečnost. Nyní se ale zdá, že se chystá zaujmout první příčky i v oblasti praktičnosti a technologické vyspělosti. 

Specifikace 

Základem modelu Volvo ES90 bude platforma s 800V architekturou, která je ve srovnání s dnes běžnou 400V architekturou efektivnější, přispívá k lepšímu výkonu vozu, a navíc umožňuje rychlejší dobíjení baterie. Chtělo to možná více práce, o to šťavnatější ovoce teď ale bude Volvo sklízet. 

Dojezd sedanu ES90 s baterií o kapacitě 106 kWh bude podle automobilky dosahovat až 700 kilometrů (dle metodiky WLTP), což patří k nadstandardním hodnotám. Důležitá je pak i podpora nabíjení při výkonu až 350 kW, díky čemuž může ES90 získat dalších 300 kilometrů dojezdu už během 10 minut. Tedy na dostatečně výkonných nabíječkách.

Vůz také dostane zcela nový software pro správu baterie, který by měl zlepšit nabíjení. Dobití z 10 na 80 procent kapacity by tak podle automobilky mělo trvat pouze kolem 20 minut.

Planeta Volvu poděkuje 

Vedle sofistikovaného pohonného ústrojí se však automobilka pochlubila i důrazem na udržitelnost. Například až 29 procent hliníku a 18 procent železa použitého při stavbě vozu má pocházet z recyklace. Recyklováno mělo být také až 16 procent polymerových a biokompozitních materiálů, zatímco veškeré dřevěné obložení má FSC certifikaci.

Zajímavostí je pak i pas baterie, dodávaný ke každému vozu, který umožňuje sledovat cestu a původ nerostných surovin použitých při výrobě baterie. V pasu bude uvedena také uhlíková stopa soustavy baterie.

Verdikt

Volvo opět ukázalo, že stojí na vrcholu potravního řetězce. Na nic si nehraje, prostě ví, že má navrch.

ZDROJVolvo, YouTube, Instagram, Foto: Volvo
Předchozí článekNové Audi A5 2025 je tu 
Další článek2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení