1 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
MotorkyVelká paráda v podobě CFMOTO 700CL-X

Velká paráda v podobě CFMOTO 700CL-X

Reklama

Motorka, která se jednoduše povedla. Mluvíme tady sice o Číně, přesto je design hodně říznutý Itálií. Funkčnost CL-X je zkrátka dokonalá. Podvozek na jedničku, jízdní pozice pohodlná, krása patrná už na první pohled. Výrobci si dali práci i s tím, aby motocykl vyhovoval skutečně každému. Zvolili velice povedenou a ozkoušenou cestu. 

Abychom hned ze začátku pochopili preciznost, s jakou je rodina CL-X postavená, musíme vědět, že téměř 50 % firmy CFMOTO vlastní společnost KTM. Tvůrce těch nejvíce ikonických oranžových ďáblů na světě. Pod taktovkou zkušených designérů tak vznikl scrambler, kterého si okamžitě zamilovala široká část motocyklového světa. Unešený byl dokonce i Pepa Sršeň, kterého, jak známo, nenadchne všechno. Nová 700CL-X se vyznačuje perfektní ovladatelností, skvělým designem a propracovanými technickými prvky. 

Design 

Vzhled motorky je vskutku ojedinělý. Nikdo by nečekal, že se může stroj designem posunout tak moc vpřed. Je známo, že se u kreslířského prkna objevil návrhář, který kdysi pracoval pro MV Agusta. Tato značka patří mezi nejvíce sexy, jaké jsou motorkářům známé. Cl-X sází na ostré tvary z kvalitních materiálů. Žádný plast a hodně plechu. Přesto se hmotnost plně natankovaného stroje drží lehce pod 200 kg, což je velice sympatická hodnota, se kterou se dá hezky pracovat.

Zatáčky projíždíme na „Pirellkách“, kola 18 a 17 palců. Perfektně hrubý vzor umí motocykl udržet krásně stabilním. Výrobci si rovněž pohráli s „customizací“. Velké X najdeme na blatníku, světle, nádrži, motoru. Všechno značí, že 700CL-X může být doladěná přesně podle našeho gusta. Skvělý nápad, protože nejhezčí je taková motorka, která se líbí nám. Jízdní poloha je díky ergonomice a těžišti opravdu uvolněná. I delší cestování je tak radost. 

Musíme hodně vychválit podvozek. České silnice nemají šanci. I přes ty největší výmoly máme pocit, že bychom mohli za řídítky vyšívat. Jasnou dominantou je tedy odpružení. Japonské nastavitelné vidlice KYB fungují skvěle. Pro brzdy si výrobci sáhli do Španělska. Systém J.Juan je léty prověřená klasika.

Motor 

Kapalinou chlazený dvouválec DOHC čtyřtakt o objemu 693 cc je skutečné zvíře. Je velice přesný a pohotový. Elektronicky ovládaný plyn stačí lehce popustit a hned se projeví 68 Nm krouticího momentu. Síla 74 koní je ideální. 

Verdikt 

Najděme 176 000 korun a můžeme si plácnout. Za stroj, který toho dokáže neskutečně moc, je to nádherná cena. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama