-0.4 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
BMWTohle všechno nabízí BMW řady 7 s označením M 

Tohle všechno nabízí BMW řady 7 s označením M 

Reklama

Elegance, která se mísí se sportovním duchem řady modelů M. BMW postavilo koráb silnic, který může vyjít na skutečně veliké peníze. Pokud se podíváme do kabiny, zjistíme, že luxusem se v BMW rozhodně nešetří. Řada 7 patří mezi ty typy, které se obvykle nachází ve sbírkách bohatých lidí. Její cena je totiž skutečně vysoká. Modely M ji ale posouvají mnohem výše.

Na první pohled se setkáváme s vozem, který nemá v běžných řadách ostatních automobilek obdoby. Obří sedan se vyznačuje robustní maskou, abnormálním výkonem a hned dvěma variantami typu pohonu. Tou první je Plug-in hybrid, tou druhou zase čistě elektrická energie. Výrobci se zaměřili na luxus, který nemá mít nikde na trhu konkurenci. V cenové kategorii řady 7 tedy určitě ne. Zapomeňme na pojem rodinný vůz. Tahle „loď“ má sloužit k ukázce toho, že si člověk může dovolit drahý vůz. 

Cena startuje na 3,8 milionech korun. Jedná se o model M s hybridním pohonem. Pod kapotou najdeme slušnou zásobu koní a luxus kabiny nezná hranic. Za 4,6 milionu korun si můžeme pořídit základ modelu M7 v elektrické verzi. Nebylo pochyb, že elektrická varianta bude dražší. Zároveň ale bylo jasné, že bude nabízet nejvíce koní. Výkon této střely je skutečně zarážející. Pojďme se podívat na řadu 7 ve verzi M pořádně zblízka. 

Design 

Přední část se může pyšnit robustní maskou, která sice nese jasné prvky podpisu BMW, stále ale nabízí mnoho nových a neokoukaných detailů. Ikonické ledvinky se mnohem více zamaskovaly do celkového rozložení masky, stále je ale zvýrazňuje LED světelný obrys. Kola mohou nabrat na průměru až 21 palců. Zadní část sice nepůsobí nijak převratným dojmem, o to více ale podtrhuje elegantní stránku vozu. Jednoduchý nárazník, světlomety, veliký znak. 

Kabina, jak jsme si již řekli, dokáže nabídnout až přímo nevídaný luxus. Materiály jsou zvoleny s důrazem na kvalitu. Už po prvním usednutím za volant máme díky nim nutkání všechny prvky doslova pohladit. Zadní sedadla nabízejí pohodlí, vlastní ovládací funkce i pohled na nevšední panoramatickou střechu. 

Motorizace 

Hybridní pohon nabízí výkon až 571 koní. Z 0 na 100 se dokáže M7 dostat za 4,3 s. Elektrická verze sice dráž, na druhou stranu ale může poslat do kol výkon až 660 koní. Z 0 na 100 už za 3,7 s. Tyhle hodnoty umí zarazit řidiče do sedadla. Doslova! 

Verdikt 

BMW předvedlo, že v oblasti luxusních vozů stále ještě kraluje. Tento fenomén se jen tak nezmění. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Renault s prototypem Filante Record ujel 1 008 km na jednu sériovou baterii

Renault si před koncem roku připsal rekord, který zní skoro jako provokace. S elektromobilem Filante Record ujel 1 008 kilometrů bez nabíjení. Držel přitom průměr 102 km/h a zvládl to za méně než deset hodin. Spotřeba spadla na 7,8 kWh na 100 kilometrů. A to celé se sériovou baterií o kapacitě 87 kWh.

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama