-5.3 C
Czech
Pátek 26. prosince 2025
AudiSvižné auto nejen do měst. Audi A1 Sportback

Svižné auto nejen do měst. Audi A1 Sportback

Reklama

Německá výroba patří mezi světové špičky. Audi je navíc automobilka, která je stále ještě považovaná za toho, kdo má největší náskok. Kromě špičkového výkonu a technologií závidí této firmě většina automobilek design. S tím si výrobci zkrátka umí vyhrát, ať se bavíme o limuzínách, nebo malých vozech typu Sportback. A1 navíc patří mezi naprostý základ. 

Výrobci chtěli postavit malé, ale praktické auto do měst i mimo ně. Zároveň ale nesmíme zapomenout na fakt, že primárně měla být s A1 Sportback zábava. Na tomto autě tím pádem najdeme plno sportovních detailů, které dělají z Audi závodníka (vzhledově). Interiér se drží zajetých tvarů, které kombinují luxusní materiály s agresivní a sportovní DNA. Pod kapotou navíc najdeme i výkonný motor, pokud jsme ovšem ochotni investovat do dražší výbavy. 

Design 

Vzhled vozů ze stáje Audi je nezaměnitelný. Výrobcům se totiž daří jedna důležitá věc. Kombinace sportovnosti a luxusních křivek je know-how, pro které mnoho lidí tuhle firmu zkrátka milují. Příběh exteriéru modelu A1 Sportback se začíná psát u přední části. LED světlomety jsou spojeny třídílnou mezerou. Maska chladiče dostala otevřenější mřížování a nárazník velice ostrý profil. Společně s obřími průduchy je tak sportovní duch vystihnutý dokonale. 

Z boku oceníme převážně kola. Za si drží ostrý, hvězdicový tvar. Černá střecha je protáhnutá až k přední kapotě, zbytek karoserie jí tak tvoří ideální kontrast. Zadní část pak dokončuje kapitolu sportovního designu hlavně ostrými LED světlomety, spoilerem a nárazníkem. Výrobci zkrátka vědí, jak se dělají sexy auta. 

Interiér je pochopitelně zcela novou kapitolou. Typicky kulatý volant s rovným spodkem krásně ladí s palubní deskou a 10,25palcovou obrazovkou infotainmentu. Všechny přístroje fungují v digitálu, takže o ostrost obrazu nemusíme mít strach. Sedačky z prémiových materiálů jsou pohodlné a šikovně tvarované. Objem zavazadlového prostoru 335 l není zrovna největší, pro běžné užívání ale bohatě stačí. 

Motor 

Nejméně výkonný je jednolitrový tříválec, který nabízí 95 koní. Naproti tomu 1,5litorvý tříválec TFSI dá dohromady až 150 koní. To už je přeci jenom lepší výsledek. Mysleme ovšem na to, že náhon je u všech variant na přední nápravu. Jde tedy spíše o klidnější automobil. Vyskytnout se ale může i motor 40 TFSI, který disponuje výkonem přes 200 koní.

Verdikt 

Sportovní vůz s neskutečně vydařeným interiérem. Nejméně výkonná verze startuje na částce 450 000 korun, což je na jméno Audi štědrá nabídka. Přesto se ale vyplatí investice do silnějšího modelu. Jinak ale nemáme k tomuto vozidlu vcelku žádné připomínky. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama