1.4 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
MotorkyStroj snů, ze kterého běhá mráz po zádech. Takové je nové Ferrari...

Stroj snů, ze kterého běhá mráz po zádech. Takové je nové Ferrari Portofino M

Reklama

Tak tohle je opravdu něco. Bestie s názvem Ferrari Portofino M je na světě. V Itálii spatřil světlo světu úžasný stroj, který se pyšní parádními čísly. Pojďme se na tu nádheru podívat blíže.

Ferrari je tu od roku 1947 a už počátku je to vozidlo plné vášně a elegance, za které si ovšem také hodně zaplatíme. Mnoho lidí ho vlastní jako známku prestiže a není se čemu divit. Každý nový typ je mikroskopicky sledován a davy čekají, až se odhrne rudý závoj a objeví se doslova kousek umění, který nemůže být nikdy takový, jako ten předtím.

To samé se stalo v polovině tohoto roku, kdy se světu ukázalo nové Ferrari Portofino M a od té doby se na něj snáší jen chvála. Na první pohled je jasné, že jde o další typický sporťák, ale s něčím neuvěřitelným a netypickým uvnitř. Jak samotná firma Ferrari ráda proklamuje, „posouvá zážitek z řízení na novou úroveň. Američané šli s chválou ještě dál a na svůj Twitter napsali: „Ten dokonalý pocit když řídíte Ferrari Portofino M je výsledkem neutuchající vědecké práce namířenou na zajištění spolehlivého výkonu a emocí.“

V čem je Portofino M jiné

Každý nový typ je něčím ojedinělý. Byť by to měl být pouze nový druh klimatizace. Většinou se však jedná o výkon a tady je nové Ferrari opravdu originální. Převážně je potřeba vyzdvihnout 3,9 litrový, 8 válcový twin-turbo motor DOHC s kubaturou 3855cc. To je slušný pohon pro auto, které je krásně nízké a váží něco kolem 1,6 tuny. Na okruhu proti nám nemá nikdo šanci.

Síla je také ohromující. Koní má tenhle „hřebec“ 612. To je prostě hodně a nemůže si nikdo stěžovat, že mu to nestačí. Krouticí moment 760Nm o sobě dá vědět hlavně při startu. Bude tam hold trochu „zahulíno“. Z 0 na 100 vystřelí za 3,45s. Výkon je prostě astronomický a bohu díky za to. To k Ferrari zkrátka patří.

Luxus i za volantem

Design je typický pro Italy. Odvážný, ladný, jemný a přesto vznětlivý a budící vášnivé emoce. Při pohledu z boku vypadá karoserie jako ladná vlnka, předek je přesně to respekt budící zvíře. Střecha se dá schovat během pár sekund, takže o vítr ve vlasech nepřijdeme. Prostě povedený design.

Za interiér by si návrháři také zasloužili prémie. Palubní deska je rozdělená do dvou úrovní a to dalo designérům možnost se pěkně vyřádit. Přesto před sebou uvidíme jen pár budíků a tlačítek. Někomu by se mohl zdát interiér neorganizovaný, ale je to jen věc vkusu a názoru. Sportovní sedačky jsou samozřejmostí a hezky podpoří při řezání zatáček. Menší palubní obrazovka, ale ostrá, jako břitva.

Krása není zadarmo. To je jasná věc. Ani nové Ferrari Portofino M není výjimkou a z bankomatu si budeme muset vybrat něco kolem 5 milionů korun. To je vcelku úctyhodná cena, ale upřímně, za to, co nás čeká na okruhu, kdo by to nebral?

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama