-0.7 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
MotorkyStará linie, nové prvky. Indian FTR R Carbon překvapil trh

Stará linie, nové prvky. Indian FTR R Carbon překvapil trh

Reklama

Edice FTR není zcela neznámá. Už pár let výrobci ze severoamerické firmy Indian „bouchají“ tyto fantastické stroje. Model 2022 je ovšem jiný. Přízvisko Carbon se za jménem FTR R neobjevuje náhodou. Tento stroj je tímto materiálem doslova nabitý. Kombinuje krásný design, skvělé jízdní vlastnosti, sportovní dravost a pořádnou dávku koní. Jízda na FTR se nezapomíná. 

V minulosti velice úspěšný závodní stroj. Tento rodokmen si FTR R Carbon samozřejmě ponechal. Nově se ovšem celá motorka pyšní neuvěřitelně precizně zpracovaným zevnějškem a dokonale vyladěnými jízdními vlastnostmi. Stvořena byla pro moderní silnice. Odpružení se sice řadí k tomu nejlepšímu, do terénu je ovšem motocykl příliš tvrdý. Na asfaltu ale ukáže to pravé srdce závodníka. Lehký a skvěle ovladatelný, a to převážně díky materiálům, kolům a v neposlední řadě motoru, který svůj výkon směřuje přesně tam, kam má. 

Design závodní bestie

Na první pohled je patrné, odkud FTR R Carbon přijel. Podpis společnosti Indian se nezapře. Přesto se design posunul na docela jinou úroveň, a to převážně pod taktovkou aerodynamiky, rychlosti a funkčnosti. Na odhalené části stroje nejsme u Indianu zvyklí, a přesto všechno fungují tyto novinky krásně dohromady. LED osvětlení je schované ve velice elegantní schránce, která lehce chrání veliký barevný displej, který je přehledný a jasný. Během jízdy si užijeme pohodlí na prémiovém sedle, které se od země dostalo na vzdálenost 0,78 m. 

Dalším překrásným prvkem se stalo odpružení Öhlins, které se řadí mezi absolutní špičky ve svém oboru. Přední vidlice je plně nastavitelná, což pomůže i při změně terénu, ne však na 100 %. Jak jsme již avizovali, o perfektní ovladatelnost se starají i kola. Odlita ve velikosti 17 palců a obuta do pneumatik Metzeler Sportec. Temný výraz motorky je podržen výfukem Akrapovič s dvojitou koncovkou. „Randál“, který při startu zažijeme, se nedá rovnat s jiným. Váha je rovněž důležitým faktorem při ovladatelnosti. Za 213 kg vděčíme hlavně carbonu. 

Motor a výkon

Kapalinou chlazený dvouválec V-Twin o objemu krásných 1203 cc. Do zadního kola nažene sílu až 123 koní a krouticí moment 120 Nm. Akcelerace je jednoduše neuvěřitelná. Během jízdy oceníme o nespočet režimů, jako jsou Sport, Standard, Rain. Skvěle zpracovaný stroj. 

Cena FTR R Carbon se pohybuje kolem 500 000 korun. Může se to zdát jako hodně peněz, ale za stroj podobných kvalit je takováto cenovka naprosto odpovídající. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Renault s prototypem Filante Record ujel 1 008 km na jednu sériovou baterii

Renault si před koncem roku připsal rekord, který zní skoro jako provokace. S elektromobilem Filante Record ujel 1 008 kilometrů bez nabíjení. Držel přitom průměr 102 km/h a zvládl to za méně než deset hodin. Spotřeba spadla na 7,8 kWh na 100 kilometrů. A to celé se sériovou baterií o kapacitě 87 kWh.

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama