1.6 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
MotorkyStará linie, nové prvky. Indian FTR R Carbon překvapil trh

Stará linie, nové prvky. Indian FTR R Carbon překvapil trh

Reklama

Edice FTR není zcela neznámá. Už pár let výrobci ze severoamerické firmy Indian „bouchají“ tyto fantastické stroje. Model 2022 je ovšem jiný. Přízvisko Carbon se za jménem FTR R neobjevuje náhodou. Tento stroj je tímto materiálem doslova nabitý. Kombinuje krásný design, skvělé jízdní vlastnosti, sportovní dravost a pořádnou dávku koní. Jízda na FTR se nezapomíná. 

V minulosti velice úspěšný závodní stroj. Tento rodokmen si FTR R Carbon samozřejmě ponechal. Nově se ovšem celá motorka pyšní neuvěřitelně precizně zpracovaným zevnějškem a dokonale vyladěnými jízdními vlastnostmi. Stvořena byla pro moderní silnice. Odpružení se sice řadí k tomu nejlepšímu, do terénu je ovšem motocykl příliš tvrdý. Na asfaltu ale ukáže to pravé srdce závodníka. Lehký a skvěle ovladatelný, a to převážně díky materiálům, kolům a v neposlední řadě motoru, který svůj výkon směřuje přesně tam, kam má. 

Design závodní bestie

Na první pohled je patrné, odkud FTR R Carbon přijel. Podpis společnosti Indian se nezapře. Přesto se design posunul na docela jinou úroveň, a to převážně pod taktovkou aerodynamiky, rychlosti a funkčnosti. Na odhalené části stroje nejsme u Indianu zvyklí, a přesto všechno fungují tyto novinky krásně dohromady. LED osvětlení je schované ve velice elegantní schránce, která lehce chrání veliký barevný displej, který je přehledný a jasný. Během jízdy si užijeme pohodlí na prémiovém sedle, které se od země dostalo na vzdálenost 0,78 m. 

Dalším překrásným prvkem se stalo odpružení Öhlins, které se řadí mezi absolutní špičky ve svém oboru. Přední vidlice je plně nastavitelná, což pomůže i při změně terénu, ne však na 100 %. Jak jsme již avizovali, o perfektní ovladatelnost se starají i kola. Odlita ve velikosti 17 palců a obuta do pneumatik Metzeler Sportec. Temný výraz motorky je podržen výfukem Akrapovič s dvojitou koncovkou. „Randál“, který při startu zažijeme, se nedá rovnat s jiným. Váha je rovněž důležitým faktorem při ovladatelnosti. Za 213 kg vděčíme hlavně carbonu. 

Motor a výkon

Kapalinou chlazený dvouválec V-Twin o objemu krásných 1203 cc. Do zadního kola nažene sílu až 123 koní a krouticí moment 120 Nm. Akcelerace je jednoduše neuvěřitelná. Během jízdy oceníme o nespočet režimů, jako jsou Sport, Standard, Rain. Skvěle zpracovaný stroj. 

Cena FTR R Carbon se pohybuje kolem 500 000 korun. Může se to zdát jako hodně peněz, ale za stroj podobných kvalit je takováto cenovka naprosto odpovídající. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama