Více
    8.5 C
    Czech
    Čtvrtek 30. října 2025

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    Sporťák Bugatti Chiron versus stíhačka. Ze souboje dvou „superstrojů“ budete mít husí kůži

    Tahle akce se opravdu povedla a z videa vám nejspíš naskočí husí kůže, nebo aspoň přeběhne mráz po zádech. Na letištní dráze si to rozdaly dva superstroje. Na jedné straně nadupaný vůz Bugatti Chiron s výkonem 1500 koní a na druhé straně stíhací letoun Dassault Rafale francouzského námořnictva.

    Reklama

    Na úvod si představíme oba „zápasníky“:

    prvním rohu Bugatti Chiron ve specifikaci Les Legendes du Ciel, která vznikla v limitované sérii dvaceti kusů. Motor V16 o objemu 8,0 litrů, který je schopen vyvinout ohromných 1500 koní a pyšní se 1600 Nm točivého momentu.

    Ve druhém rohu stíhací letoun Dassault Rafale francouzského námořnictva. Jeho dva proudové motory jsou schopné vyprodukovat výkon odpovídající přibližně 5727 koním.

    Se svými šestnácti válci dokáže Bugatti Chiron Pur Sport dosáhnout maximální rychlosti kolem 490 km/h. Při papírovém srovnáním je to oproti stíhačce ale žalostně málo. Letoun Dassault Rafale může dosáhnout rychlosti až Mach 1,8, což je při přepočtu nějakých 1912 km/h.

    Z 0 na 100 za 2,4 sekundy, 400km asi za půl minuty

    V závodě, který se nedávno odehrál v sídle společnosti Dassault ve Francii, šel krátce po startu do vedení sporťák Bugatti, kde za volantem seděl automobilový závodník Pierre-Henri Raphanel. Poté, co zadupnul plyn na podlahu, vypálil jeho Chiron jako střela a stovku měl na tachometru za pouhých 2,4 sekundy. Rychlostí 200 km/h se řítil za 6,1 sekundy a na třístovku se dostal za něco málo přes 13 sekund. A ani tím to nekončilo. Rychlosti 400 km/h dosáhl asi za půl minuty.

    Pokud jde o letoun Rafale, byl to jiný příběh. Po 150 metrech stíhačka dosáhla rychlosti 165 km/h, ale zůstala vzadu. Následně zvýšila rychlost na 210 km/h, aby nakonec po 450 metrech vzlétla s pozemní rychlostí kolem 260 km/h, zatímco Chiron zůstal na asfaltu.

    „Na prvních několika stovkách metrů jsem se od Rafale vzdálil, ale o několik chvil později jsem jí viděl vedle sebe ve výšce asi 20 metrů nad zemí. Neuvěřitelná, fantastická a nezapomenutelná podívaná,“ rozplýval se Pierre-Henri Raphanel, který brzy oslaví 60. narozeniny.

    Podobný souboj už sice v minulosti nabídl pořad Top Gear, kdy si moderátor Richard Hammond usedl za volant Bugatti Veyron a na letištní dráze si to rozdal s letounem Eurofighter Typhoon. Tento souboj Chironu se stíhačkou francouzského námořnictva ale přinesl rozhodně emotivnější video.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Kia Telluride 2027 je SUV, které bude chtít každý 

    Kia zveřejnila nové snímky varianty X-Pro, zaměřené na off-roadové nadšence. Masivní karoserie s hranatými liniemi, vertikálně orientované světlomety a výrazná maska s velkým logem Kia dávají jasně najevo, že Telluride chce působit sebevědoměji než kdy dřív. Na dveřích řidiče se objevují souřadnice města Telluride v Coloradu. Odtud přichází inspirace pro název modelu.

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Kia Telluride 2027 je SUV, které bude chtít každý 

    Kia zveřejnila nové snímky varianty X-Pro, zaměřené na off-roadové nadšence. Masivní karoserie s hranatými liniemi, vertikálně orientované světlomety a výrazná maska s velkým logem Kia dávají jasně najevo, že Telluride chce působit sebevědoměji než kdy dřív. Na dveřích řidiče se objevují souřadnice města Telluride v Coloradu. Odtud přichází inspirace pro název modelu.

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    2 KOMENTÁŘE

    1. Tyto „závody“ jsou stále na jedno kopyto. Vždycky je auto bezprostředně po startu rychlejší, ale v oblasti vyšších rychlostí jej letadlo dožene a předežene. A nelze jinak, protože za tím stojí fyzikální zákony. Auto má jistý rychlostní limit, který nemůže překročit i kdyby mělo motor sebesilnější. Letadlo jej má taky, ale několikanásobně vyšší, proto je průběh závodu takový, jaký je, a pokaždé víceméně stejný. Pokud to u někoho vyvolává nějaké mrazení, měl by si doplnit fyzikální vzdělání, aby jej již nebylo tak snadné tímto mediálním divadýlkem ohlupovat.

    2. Není to Eurofighter Typhoon ale Rafale, máte to napsáno i v titulku videa. Frantíci by vám dali 😀

    Comments are closed.

    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama