0.8 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
OstatníŠpičkové mini auto z továrny Renaultu. Model Zoe nic nezaskočí

Špičkové mini auto z továrny Renaultu. Model Zoe nic nezaskočí

Reklama

Malá auta jsou ideálním dopravním prostředkem do rušných měst. Oblíbené je Mini, všelijaké Volkswageny, ale také Renault. Ač se to nezdá, model Zoe by se za pár let mohl prodávat jako na běžícím páse. I když, několik vad nová verze autíčka stále neodstranilo.

Lidé si čím dál tím více zvykají na elektrická auta do měst. Pokud mají možnost dobíjení, není co řešit. I na tomto se dost zapracovalo a navíc se u nás v budoucí době plánuje rozšíření stanic ve velkém. Většina aut se už ale dá v pohodě dobít i doma a to nám hraje skvěle do karet. Navíc nebudíme sousedy v 5 ráno, když jedeme do práce a potřebujeme zahřát motor. Elektromobily mají navíc mnohdy výhodu bezplatného parkování a malé navíc to, že zaparkují všude.

Přestože je ZOE zatím ideální elektromobil od značky Renault, stále najdeme plno věcí, nad kterými prostě budeme jen chvíli kroutit hlavou. Většinou jsou to nuance, které jsou v porovnání s tím, že je jinak auto postavené vcelku slušně, mnohdy opravdu zarážející.

Design alias ZOE

ZOE se zepředu tváří docela sebejistě. Veliký znak, pod kterým se nachází zástrčka pro dobíjení je ovšem docela matoucí. LED světla jsou ovšem krásně řešená a dodávají autu solidní dojem. Dlouhé je auto něco přes 4 metry a široké 1,87m. jezdí na roztomilých 15 palcových kolech, která jsou ovšem velice pěkně zpracovaná. Zezadu už ZOE tak sebejistě nepůsobí. Zadní část vypadá unaveně a naprosto bez života.

Interiér je věc, na kterou si budeme zvykat dlouho. Pěný volant, pohodlné sedačky, u kterých jsou ovšem kolečka pro polohování tak natlačená na látku, že se s nimi dá jen velmi obtížně pohybovat. Úložná prostor pod palubní deskou je sice věc, která se jmenuje úložný prostor, ale moc se do něj nevejde. Do žlábků ve dveřích si nedáme ani malou vodu na cestu. I tak je ale vcelku kabina příjemná a nikterak neuráží.

Motor a výkon

Pod kapotu si můžeme dát dva typy motorů. R135 s výkonem 100kW (135 koní) a krouticím momentem 245Nm. R110 o výkonu 80kW (108 koní), kde se krouticí moment vyšplhal na 225Nm. Při průměrné rychlosti 50 km/h jsme schopni ujet až 343 km. O zásobu energie se stará baterie E.V.50.

Na automobil poskytuje Renault záruku až 8 let. To je docela fajn nabídka. Cena je ovšem všechno, jen ne fajn. Za základní verzi Life zaplatíme 845 000 Kč. Za verzi Intens 960 000 Kč. To je dost peněz, které by šly investovat třeba do Citigo iV za půl milionu. Zoe je na druhou stranu ale výkonnější. Rozhodnutí je na nás.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama