3.6 C
Czech
Neděle 21. prosince 2025
NovinkyŠkoda představuje svou budoucnost. Součástí je nové logo a nápis

Škoda představuje svou budoucnost. Součástí je nové logo a nápis

Reklama

Mladoboleslavská automobilka před pár dny představila světu nové logo a nápis. Nejde pouze o pár písmen, ale celou vizi. Škoda auto hlavně ukázala veřejnosti, jakým směrem se bude v budoucích letech ubírat a logo je pouze součástí tohoto plánu. Zbrusu nový nápis a nově pojatý okřídlený šíp se budou pěkně vyjímat všude, kde bude automobilka působit. 

Zcela zásadní tah učinila automobilka Škoda, když světu představila svoje plány do budoucna. Za zcela zásadní se dá tento tah označovat díky tomu, že znamená zbrusu nový pohled na prodej, a hlavně prezentaci těchto tuzemských automobilů. Škoda tak naprosto bez vytáček vstupuje do světa elektřiny a moderních technologií. Její vozy už budou brázdit silnice pouze s nápisem, nikoli s okřídleným šípem. Navíc se budeme setkávat už jen převážně se zkratkou EV. 

Logo 

Nové logo, které symbolizuje okřídlený šíp, se od toho, které se do dnešní doby používalo, zase příliš neliší. Změny nastaly hlavně v detailu. Znak už nevytváří 3D efekt, naopak zjednodušil své kontury a působí pěkně ploše a přímočaře. Bude daleko více přijatelnější používat tento vizuál k jakékoli prezentaci, ať už ve světě internetu, nebo na hlavičkách smluv.

Nápis 

Nápis Škoda se zjednodušil na tu nejvíce možnou úroveň. Jako oříšek museli designéři vnímat hlavně první písmenu Š. Je si třeba ale přiznat, že výsledek opravdu stojí za to. Háček se posunul přímo do horní části písmene S a celý nápis tak díky tomu působí čistě a použitelněji. Vzhledem k tomu, že vozidla značky škoda už budou jezdit pouze s nápisem, bylo potřeba si na něm dát extrémně záležet. 

S novým vizuálem se budeme setkávat i u prodejců značky Škoda. U těch proběhne v následujících letech mnoho změn, které jim rozhodně nezávidíme. Jak je ale známo, výsledek bude stát za to. Škoda by neděla nic, co nemá předem promyšlené. 

Vision 7S 

Škoda navíc představila svůj nový prototyp elektromobilu, na kterém demonstrovala, jak budou nové stroje v následujících letech vypadat. Design exteriéru i interiéru je naprosto ojedinělý, svěží a moderní. Přední část lemuje nový nápis Škoda. Pokud se v budoucnu nové automobily alespoň z části přiblíží tomuto konceptu, znamená to pro nás dvě věci. Budou sice extrémně drahé, ale zato neskutečně krásné. 

Verdikt 

Změna vizuálu je od značky Škoda vítanou změnou. Pomáhá tak odstartovat zcela novou kapitolu v už tak bohaté historii. Nám nezbývá nic jiného než nový příběh naší značky hrdě sledovat.  

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama