8.8 C
Czech
Středa 10. prosince 2025
BMWSázka na jistotu? Nikdy. BMW iX xDrive 40 budí rozpaky vzhledem i...

Sázka na jistotu? Nikdy. BMW iX xDrive 40 budí rozpaky vzhledem i pohonem

Reklama

Když už se musí přecházet na elektřinu, tak ať to stojí za to. Takhle nějak zřejmě přemýšlí v automobilce BMW, která posílá do světa vůz iX xDrive 40. Kdekdo by tohle auto mohl označovat kvůli vzhledu za kontroverzní, v Německu ale šlo výrobcům především o to, aby se dívalo do budoucnosti. Pokud takhle má vypadat průmysl za pár let, máme se na co těšit.

Před lidstvem stojí ještě dlouhá cesta, než se dostane do stavu, kdy nebudou fosilní paliva důležitá. Konkrétně v dnešní době by si všichni přáli, aby to byla realita. Elektromobily jsou ovšem na raketovém vzestupu a zastavit to už nepůjde. V čem je nové BMW tak jiné? Od začátku bylo bráno jako elektromobil. Od prvního momentu tak bylo navrženo. Němcům se povedlo vyrobit stroj, který je autentický, nádherně zpracovaný a praktický.

Nadčasový vzhled

Pojďme se nejdříve zaměřit na vzhled, protože ten tady jednoznačně vyniká. BMW si stále drží imitaci grilu přední masky chladiče. Již dávno odzvonilo malým „ledvinkám,“ do popředí se dostaly dva veliké masivy. Napodobenina mřížování nijak neuráží, ba naopak. Jednoduchá LED světla a velký znak BMW. Krásné a nerušivé.

Z boku nás jednoznačně zaujmou kola. Krásné paprskování a 20 palců. Výstup je tak opravdu fenomenální. Pohotovostní hmotnost se tu vyšplhala na 2,4 tuny, což je na elektromobil a SUV k tomu docela pěkné číslo. Délka 4,95 m napovídá, že iX není žádný drobeček. Rozvor kol je tu dokonce 3 m dlouhý.

Interiér je ta část, která nás bude bavit nejvíce. Výrobci k designu zkrátka přistoupili jinak. Oprostili se od typických BMW prvků a vše nahradili jednoduchou a minimalistickou vizáží. Hranatý volant, jedna velká, dlouhá obrazovka a hladká palubní deska. Kromě těchto věcí nenajdeme v kabině už téměř nic. Ano, přesně takhle na nás interiér působí. Výsledek je ovšem zřejmý. Prostoru se nám, alespoň pocitově, dostává mnohem více, než kdekoli jinde. Pokud je řeč o místě, kufr disponuje kapacitou 500 l, pokud sklopíme sedačky, 1750 l.

Elektrický výkon

Jaký výkon se nám dostane do rukou? 240 kW, takže nějakých 326 koňských sil. V kombinaci s krouticím momentem až 630 Nm jde o drtivou sílu. U tohoto modelu, xDrive40, se zrychlení ustálilo na 6,1 s z 0 na 100. Maximální rychlost, 200 km/h. Jeden z nejdůležitějších aspektů je samozřejmě dojezd. Tímhle autem se dostaneme až 425 km daleko. To už je solidní číslo na SUV.

Cena je stejně obří jako poptávka po elektromobilech. Základ se vyšplhal na částku 2,067 milionu korun. Je to opravdu hodně peněz, takže se vyplatí se zamyslet, jestli nenajdeme dostupnější variantu. Jinak ovšem platí, že iX nastavuje laťku pro ostatní hodně vysoko.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama