Více
    11.6 C
    Czech
    Středa 15. října 2025

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Pro elektrické vozy BMW už není důležitým cílem dojezd, ale rychlost nabíjení

    S novou generací EV vozidel se německá automobilka BMW vzdaluje od nutnosti dlouhého dojezdu. Podle šéfa projektu BMW i4 Davida Ferrufina je daleko důležitější rychlost nabíjení a jiné doplňky, včetně těch estetických, než to, kam až nás náš miláček doveze. Pojďme si zkusit toto rozhodnutí obhájit.

    Reklama

    Kdokoli si kupuje elektrické vozidlo, bude jako první přemýšlet o dojezdu. To není nic nového a zvláštního. Proč tomu tak ale je? Vždyť přeci jakékoli jiné auto poháněné spalovacím motorem dojede podobně daleko jako kdejaké elektrické modely. Proč by měl být dojezd zrovna tím nejdůležitějším aspektem.

    Odpověď je jednoduchá. Dostanete-li se ve svém spalovacím autě do červených čísel a rafička vypadá, že začne lézt do mínusu, prostě si přibrzdíte, za 3 minutky natankujete a jdete dál. Tenhle proces jde opakovat skoro na každém kilometru v porovnání s tím, kolik benzinových stanic máme.

    S elektromobily je to horší. Nabíjení trvá, když to dobře jde a jedná se o výkonnější a dražší modely, něco kolem 40 minut v průměru. Navíc frekventovanost nabíjecích stanic není zdaleka tak rozsáhlá, jako na palivová. Spíše naopak. V zalidněnějších městech jsou takovéto stanice samozřejmostí, ale platí to převážně pro vyspělé státy a větší města. Někde v Psojedech rozhodně svůj elektromobil nenakrmíte, i kdybyste se na hlavu stavěli.

    Jak to vidí lídr BMW?

    Podle lídra projektu BMW i4 Davida Ferrufina už není životně důležitým cílem právě dojezd. V rozhovoru pro Whichcar uvedl že: „1000 km už není cíl pro naše plně elektrická auta.“ Lze to pochopit. Elektrický automobil neznamená všemohoucí automobil. Místo toho, abychom neustále zlepšovali baterie a tím pádem dojezd, dává daleko větší smysl vylepšovat a rozšiřovat síť nabíjecích stanic.

    Kromě budování dalších míst, kde si můžeme dobít náš EV a dát si v klidu kafe, stojí za zmínku i zkracování doby, za kterou se nám baterie naplní. Už teď v BMW plánují u i4 něco kolem 30 minut z 10% na 80%. Podle Ferrufina také záleží na typu elektromobilu. Jejich městské i3 nepotřebuje dojezd 600 km jako plánované i4. To dává smysl.

    Jak si stojí stanice dnes?

    Šéf projektu i4 také uvedl, že budování dalších nabíjecích stanic roste více než rapidně. Je to důležitý aspekt pro to, abych jako lidstvo mohli přesedlat na zelenější pohon. „Cesta ze severu na jih Evropy je už dneska velni příjemná a krásná jízda, pokud ji absolvujete v EV,“ uvedl Ferrufino pro australský tisk.

    Budeme jen doufat, že stanice se budou stavět rychleji, abychom mohli planetě ulevit o trochu dříve. Přeci jen, elektromobily jsou budoucností a naše přežití na nich závisí. Takže už jen držíme palce a těšíme se na nové modely.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.

    Mercedes-Benz CLA míří na Teslu s efektivitou i technikou

    Nové CLA se vydává cestou, kterou Mercedes ještě nešel. Je tiché, úsporné a rychle se nabíjí. Místo luxusu pro okázalost nabízí promyšlenou techniku a efektivitu, která může Tesle pořádně zamíchat kartami.

    Toyota 4Runner TRD Pro. Ultimátní off-road, ale za cenu, která zabolí

    Segment robustních SUV zažívá boom. Více a více řidičů chce na víkend „zmizet z civilizace“ a výrobci reagují nabídkou terénních modelů s drsným vzhledem, zvýšeným podvozkem a hrubým obutím. Toyota není výjimkou – její modely s označením TRD Pro představují to nejlepší, co značka v terénu nabízí. A s příchodem nové generace 4Runneru se objevuje i jeho dosud nejextrémnější provedení.

    Hyundai Palisade 2026. Více luxusu i mimo silnice 

    Hyundai představil druhou generaci svého nejdůležitějšího SUV – Palisade. Tenhle třířadý kříženec, který od roku 2020 patří k prodejním hitům značky, přichází s většími rozměry, luxusnějším interiérem a novou terénní verzí XRT Pro.

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.

    Mercedes-Benz CLA míří na Teslu s efektivitou i technikou

    Nové CLA se vydává cestou, kterou Mercedes ještě nešel. Je tiché, úsporné a rychle se nabíjí. Místo luxusu pro okázalost nabízí promyšlenou techniku a efektivitu, která může Tesle pořádně zamíchat kartami.

    Toyota 4Runner TRD Pro. Ultimátní off-road, ale za cenu, která zabolí

    Segment robustních SUV zažívá boom. Více a více řidičů chce na víkend „zmizet z civilizace“ a výrobci reagují nabídkou terénních modelů s drsným vzhledem, zvýšeným podvozkem a hrubým obutím. Toyota není výjimkou – její modely s označením TRD Pro představují to nejlepší, co značka v terénu nabízí. A s příchodem nové generace 4Runneru se objevuje i jeho dosud nejextrémnější provedení.

    Hyundai Palisade 2026. Více luxusu i mimo silnice 

    Hyundai představil druhou generaci svého nejdůležitějšího SUV – Palisade. Tenhle třířadý kříženec, který od roku 2020 patří k prodejním hitům značky, přichází s většími rozměry, luxusnějším interiérem a novou terénní verzí XRT Pro.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama