7.1 C
Czech
Čtvrtek 11. prosince 2025
SupersportyPorsche 911 Turbo S překvapí nejen cenou

Porsche 911 Turbo S překvapí nejen cenou

Reklama

Další pokračovatel slavné linie 911. Mezi znalci je Turbo S stále považováno za ideální variantu z modelů Carrera nebo GT. Turbo S vyniká perfektními jízdními vlastnostmi a hlavně designem. Kromě neodmyslitelné linie 911 nás úplně odrovná interiér vozu. Tady Němci předvedli své nadání pro detail a až notorickou preciznost. Síla tohoto modelu stojí za svým jménem. 

V čem tkví největší benefit modelu Turbo S? mnoho lidí v něm vidí ideální kombinaci silného a výkonného auta a jemného a lehkého řízení. Díky tomu se veliké množství majitelů modelu S vypravuje se svým Porsche i do práce. Pro běžné ježdění se hodí stejně jako na okruh. A když je řeč o síle, Turbo S patří k těm nejsilnějším sériově vyráběným strojům na světě. Pod kapotou bije 6 válců, které dokážou splašit neskutečné množství koní. Jízda v tomhle autě se nezapomíná. 

Design 

Vzhled 911 je tak ikonický, že o slavné linii nemá vůbec smysl mluvit. Tvar se ovšem v roce 1963 začal odvíjet od pozice motoru. V roce 1974, kdy začaly vznikat první verze Turbo, se drobně rozšířila záď. Současný model je dokonce o 20 mm širší než jeho předchůdce. Sportovního ducha podporují masivní blatníky a nárazník, ze kterého hrdě hledí dvě obří koncovky výfuku.

Ani přední část nezůstala beze změny. 45 mm je délka, o kterou se příď rozšířila. Turbo S tak působí daleko více masivně a na silnici budí větší respekt. Díky rozšiřovaní, a to i rozkolu, docílili výrobci spolehlivější stability, takže na okruhu to můžeme pěkně rozbalit. 1640 kg těžké Porsche se pohybuje na nádherných 20 a 21palových kolech. Tyhle hvězdicové parády by samy o sobě vyhrály všechny designové soutěže. 

Interiér podlehl kůži. Najdeme ji všude, a navíc v neskutečně prémiovém provedení. Detaily jako čísla 911, Porsche na opěrkách hlavy, zelené číslice na rychloměru, to vše poskládá dohromady neskutečný zážitek. Zadní sedadla se ovšem opět pouze na rychle přejíždění z místa A do místa B. Mnoho pohodlí v nich na nás nečeká. 

Ne, děkuji!

Jsou věci, které nás na novém Porsche příliš netěší. Cena v základu je sama o sobě vysoká. Dostaneme za nic ale opravdu pouze nutné minimum. Věci navíc: Otevírací střecha? 35 000 korun! Ambientní osvětlení? 10 000 korun! Černá barva nápisu Turbo S? 3 500 korun! Kouřové zbarvení zadních světlometů? 17 000 korun! Barva zpětných zrcátek, která ladí se zbytkem karoserie? 11 000 korun! Tady je návratnost firmy, která spadá pod VW, opravdu na vysoké úrovni. 

Motor

A konečně důvod, proč si Turbo S pořídit. 3,75 litrový šestiválec se silou 650 koní. Maximální krouticí moment: 800 Nm. Nejvýše se projedeme 330 km/h a to už je solidní hukot. Zrychlení za 2,7 s a spotřeba 11 litrů. Tady ožila silniční dokonalost. Výkon i zvuk jsou prostě nezapomenutelné zážitky. 

Verdikt

6,2 milionu korun v základu je opravdu vysoké číslo. Připočtěme věci navíc a hned se pohybujeme v docela jiných relacích. Za takovouto legendu s abnormálním výkonem je to ovšem pochopitelná cena. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama