1.8 C
Czech
Neděle 14. prosince 2025
VolkswagenPokud má někdo oblibu v ladných liniích a zároveň chce reprezentovat, Arteon...

Pokud má někdo oblibu v ladných liniích a zároveň chce reprezentovat, Arteon nezklame

Reklama

Filosofie byla kdysi jasná. Chytré hlavy se v Německu sešly u jednoho stolu a z nuly vybudovaly myšlenku o lidových vozech, které budou brázdit jejich zem. Postupně se před zraky zákazníků budovala značka VW, která má již dnes světový ohlas. Arteon už ale definitivně opustil rodinnou myšlenku. Stoupla míra luxusu stejně jako cena.

Pokud má někdo slabost pro německou značku VW, ale zároveň má větší kapitál, který chce investovat, Arteon je sportovní limuzína ušitá přímo na míru takové poptávce. Pokud má někdo oblibu v ladných liniích a zároveň chce reprezentovat, Arteon nezklame. Jeho nezaměnitelný vzhled se nám vryje do rohovek hned na první pohled. Přijel šéf.

Opravdu ho nezaměníme?

Arteon je unikát od VW. Jakkoli se může podobat klasickému sedanu, jednoduše má prvky, které říkají: „Jsem Arteon, ani nemysli na nic jiného!“ Předek je daleko naštvanější, což je věc, kterou přejímá stále více automobilek. Asi prodává hlavně strach, kdo ví. Je ale pravdou, že přední maska se prostě úžasně povedla. LED světla jakoby se vpíjela do grilu, kterému vévodí lesklý a masivní znak VW. Velký plus pro výrobce.

Tahle limuzína je na rozdíl od jiných modelů daleko více vyvážená. Zadek není tak vysoko a předek tím pádem nepůsobí utlačeně. Všechny prvky jsou si rovny a jsou stejně majestátně masivní. Přes panoramatickou střechu, která je samozřejmostí, se dostaneme do zadní části, kde začíná opravdová zábava. Hlavní kredit musí dostat výfuky, které svým vzhledem dodávají převážně na sportovnosti. Auto si prostě nespleteme.

Uvnitř jako na návštěvě

Interiér dostojí slovu luxus. Kombinace kůže a tvrzených materiálů působí chladně a trochu až sterilně. Nicméně to je to, co dělá takovéto vozy nevšedními. Vnitřek nás musí bavit a stále musí být na co se koukat. Arteon si pohrává s liniemi, které tvoří ten nejhlavnější prvek. Stejně jako světla padla do grilu, tak palubní deska zapadá do celé této myšlenky naprosto dokonale. Tohle je auto, kde je i klika na dveřích sexy.

Výkon je vskutku nezanedbatelný

Elegance. První varianta, která nás vyjde na 1 milion a nějaké ty drobné. Narvat si pod kapotu můžeme benzín, naftu, nebo verzi Plug-in hybrid. Výkon se tak pohybuje od 110 do 206 kW. To je poměrně slušná nabídka. Převodovka v manuálu i v automatu, výběr je na nás.

R-Line není cenově až tak vzdálená od předešlé verze, jen o pár tisíc korun. Jde prakticky o totožné auto, ovšem s pár sportovními prvky navíc. Kdo si nezakládá na brutálním výkonu, ale chce vypadat jako závodník, R-Line čeká.

Verze R. 1,6 milionu korun. Pohon pouze v benzínu s automatickou převodovkou. Výkon šílených 235kW (320 koní). Dekor Black Carbon, tmavá okna, kola 18 palců z lehké slitiny. Tohle je vrze pro lidi, kteří mají rádi zážitky.

Co dodat závěrem. Arteon je kus umění, za který si sice připlatíme, není to lidový vůz, ale je neskutečně krásný. Jednoduše řečeno, nesmrtelné auto.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama