-0.4 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
OstatníNový Nissan Armada 2025 nabízí kompletní přepracování a lepší výkon

Nový Nissan Armada 2025 nabízí kompletní přepracování a lepší výkon

Reklama

Nissan Armada vstupuje do modelového roku 2025 s kompletním přepracováním, které posouvá jeho schopnosti, pohodlí i technologické vybavení na novou úroveň. Toto robustní SUV zůstává věrné své pověsti ideálního rodinného vozu s velkou kapacitou pro přepravu osob i nákladu, ale přichází i s významnými novinkami. Od moderního pohonu až po pokročilé technologie.

Luxusní interiér a více prostoru

Armada pojme až osm cestujících. Pro ty, kteří preferují větší komfort, je k dispozici varianta s druhou řadou vybavenou kapitánskými křesly, čímž se kapacita snižuje na sedm osob. Nissan také slibuje větší zavazadlový prostor než u předchozích modelů, přičemž sedadla třetí řady lze ve vyšších výbavách sklopit elektricky pouhým stiskem tlačítka.

Nejluxusnější výbava Platinum Reserve přináší interiér z prémiových materiálů, jako je prošívaná kůže, což dodává modelu eleganci, která může směle konkurovat i luxusnímu Infiniti QX80.

Moderní technologie

Novinka se chlubí špičkovým infotainment systémem. Standardem pro všechny verze jsou dvě 12,3palcové obrazovky. Jedna slouží jako digitální přístrojový štít, druhá jako dotykový infotainment displej. Vyšší výbavy přidávají ještě větší 14,3palcový dotykový displej.

Bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto jsou samozřejmostí, stejně jako volitelný přístup k integrovaným aplikacím Google. Pro milovníky kvalitního zvuku je k dispozici 12reproduktorový audiosystém Klipsch, který je standardem od výbavy SL výše.

Motorizace 

Největší změnou je nový motor pod kapotou. Starší osmiválec ustoupil modernímu dvouturbovému šestiválci o objemu 3,5 litru. Ten nabízí nejen vyšší výkon 425 koní, ale také výrazně vyšší točivý moment 700 Nm. Nová pohonná jednotka je spojená s devítistupňovou automatickou převodovkou a nabízí pohon zadních kol jako standard, s volitelným pohonem všech kol.

Pro nadšence do terénní jízdy Nissan přidal do výbavy výškově nastavitelný vzduchový podvozek a uzávěrku zadního diferenciálu. První jízdní dojmy naznačují, že nový motor spolu s moderní konstrukcí nabízí silnější akceleraci, lepší ovladatelnost a větší jízdní komfort.

Výkon a spotřeba

Tažná kapacita zůstává na úrovni 3856 kg, což je shodné s předchozím modelem. Nový šestiválec by měl navíc být úspornější než osmiválec, který měl spotřebu kolem 14,7 l/100 km. Podobný Infiniti QX80, který sdílí stejný motor, dosahuje kombinované spotřeby 13,1 l/100 km, což naznačuje potenciální úsporu.

Verdikt

Nový Nissan Armada 2025 je významným krokem vpřed. Nabízí modernější pohon, lepší jízdní vlastnosti, pokročilé technologie a vyšší komfort, což z něj dělá silného hráče ve třídě velkých SUV. Bez ohledu na to, zda zákazníci hledají rodinný koráb nebo robustní vůz schopný zvládnout náročný terén, Armada má co nabídnout.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Renault s prototypem Filante Record ujel 1 008 km na jednu sériovou baterii

Renault si před koncem roku připsal rekord, který zní skoro jako provokace. S elektromobilem Filante Record ujel 1 008 kilometrů bez nabíjení. Držel přitom průměr 102 km/h a zvládl to za méně než deset hodin. Spotřeba spadla na 7,8 kWh na 100 kilometrů. A to celé se sériovou baterií o kapacitě 87 kWh.

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama